Karácsony előtt Magyarországon is megnő a forgalom az online vásárlási oldalakon, de ezek a felületek már év közben is nagy számban csábítanak érdeklődőket. A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary online közönségmérése, a gIA adatai szerint az aukciós oldalak vonzzák egyenként a legnagyobb közönségeket, bár összességében az online boltok több embert érnek el. A GfK Hungária Internet Insight Reportjából kiderül, hogy Magyarországon az intenzív internetezők vásárolnak leginkább a neten. Bár e réteg 75 százaléka rendelt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást interneten keresztül, a fizetés többnyire utánvétellel történt. A fizetést is online módon teljesítők aránya - bankkártyával, illetve online számla útján (pl. PayPal) - lényegesen alacsonyabb: 26 százalék. Az, hogy az online fizetési módra voksolók aránya még a dombornyomott bankkártyával rendelkezők körében is igen alacsony, arra enged következtetni, hogy az online kereskedelem és a fizetős letöltés bővülésének lélektani akadálya az online fizetéssel szembeni bizalmatlanság - állapítja meg a GfK. Az online módon nem vásárló internethasználók 82 százaléka azzal indokolta ódzkodását, hogy szereti a megvásárolandó termékeket kézbe venni, 57 százalékuk pedig "kételkedik az online fizetési módokban". A megkérdezettek 44 százaléka "nem bízik az áru minőségében", 20 százalékuk a szállítás pontosságát kérdőjelezi meg, 12 százalék pedig nem rendelkezik megfelelő bankkártyával, illetve online bankszámlával.
Piackutatók az online vásárlásról
Utolsó frissítés:
Karácsony előtt Magyarországon is megnő a forgalom az online vásárlási oldalakon, de ezek a felületek már év közben is...