Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Egy rómaiak által épített, csaknem kétezer éves főútvonal és egy alatta futó, nagyjából ötszáz évvel idősebb görög út maradványait tárták fel az új thesszaloniki metróvonal építésekor.
A márvánnyal kikövezett hetven méteres római útszakaszt a tervek szerint "integrálják" a 2016-ra elkészülő metróhálózatba, így az utasok állandó kiállítás formájában nézhetik meg az értékes leletet. Az építkezési területen kialakított ásatási helyszínt hétfőn vehette szemügyre a nagyközönség.
Az észak-görögországi város kétezer évvel ezelőtti főutcáját alkotó, hatalmas márvány útburkoló kövek egy részét vésett táblajátékok és ló húzta szekerek nyomai tarkítják. A területen különböző eszközök, fáklyák és márványoszlop-talapzatok maradványaira is bukkantak. A régészeti programban részt vevő Viki Tzanakouli szerint a most feltárt római útszakasz nagyjából 1800 éves, míg az alatta felfedezett utat 500 évvel korábban építették az ókori görögök.
"Két egymáson futó utat találtunk, amely rengeteget elárul a város történetéről - mondta a szakember. - Úgy tűnik, hogy az ókori főútvonal és a rá merőleges bekötőút szorosan követik a város modern úthálózatát." A római útszakasz nagyjából hét méterrel a város mostani főutcája, az Egnatia alatt húzódik.
A 2006-ban kezdődött metróépítés egyedülálló lehetőséget nyújt a régészek számára, hogy ásatásokat folytassanak a sűrűn lakott városban, habár ezzel jelentősen hátráltatják az építkezési munkálatokat. A régészeti feltárások és a görög pénzügyi válság miatt az új thesszaloniki metró már így is négyéves csúszásban van.
2008-ban az építkezésen dolgozó munkások több mint ezer sírboltot fedeztek fel. A különböző formájú és méretű sírhalmok némelyike ékszereket, érméket és egyéb műtárgyakat is rejtett. Hasonló nagy volumenű ásatási munkálatokat folytattak az 1990-es években Athénban, mielőtt 2000-ben megnyílt volna a görög főváros új metróhálózata. A tervek szerint az új thesszaloniki metró kezdetben 13 állomással fog üzemelni, majd további tíz megállóhellyel fogják bővíteni a hálózatot.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.