Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Ötéves szünet után minden esély magvan arra, hogy újrainduljon a világon a legmagasabbra közlekedő kabinos felvonója. A Venezuelában a Sierra Navadában közlekedő liftet 48 éves üzem után 2008-ban állították le.
A mindenható elnök Hugo Chávez is rábólintott, a pénz már több-kevésbé megvan, a munka felét már el is végezték az előző években, így Venezuela elég közel kerül ahhoz, hogy ötéves bezárás után ismét turistákat szállítson a világ legmagasabbra közlekedő kabinos liftje – írja a sielok.hu síszakmai portál. A venezuelai Mérida kabinos igazi kuriózum a világ liftjei között. A 4765 méter magasan lévő hegyállomás a kabinos felvonók között a legmagasabban van, hosszúsága pedig szintén rekord közeli, a 12,5 kilométeres hosszúságával nem sokkal marad el a svéd Norsjö (13,2 km) mögött.
A felvonó építése 1956 decemberében kezdődtek meg a nehéz terepen. Az építkezést szinte teljes egészében a franciák irányították, de érkeztek szakemberek Közép-Európából is, lengyel és jugoszláv munkások segítsége is kellett, hogy 1960 márciusára elkészüljön. A turisták beszálltak az 1640 méteren fekvő Mérida város állomásán és az ötödik állomáson, négy szakasz és körülbelül egy óra megtétele után a Sierra Nevada tetejére jutottak.
A lift 48 éven át üzemelt. Felújításra nem volt elég pénz, a használhatatlan kabinokat egyszerűen kivonták, vagy alkatrészeknek használták.Négy évvel ezelőtt a kormány felkérte az osztrák Doppelmayr céget, hogy vizsgálja meg a lift állapotát, aztán a felkérés után 11 nappal teljesen leállították a liftet.
A lift felújítása 2010-ben kezdődött, aminek Hugo Chavez elnök augusztus végi bejelentése adott egy újabb lökést. Újabb összeget, 105 millió dollárt kapott a projekt így már a teljes költség (318 millió dollár) 85 százaléka rendelkezésre áll. A turisztikai miniszter szerint a munkálatok 53 százalékos állapotban vannak, és a lift várhatóan 2013 decemberére készül el.
Napi 24 órában, három műszakban zajlik jelenleg is a munka. Az osztrákok vezette építkezés a kor színvonalának megfelelően a legmodernebb liftre cseréli a mára idejétmúlt elődöt. A hiányzó kabinokat pótolják, az eddigi 40 személyes kabinok helyett 60 fős kabinok fognak közlekedni. A korábbi évi 120 ezres forgalom helyett 520 ezres forgalommal számolnak a helyiek.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.
Olyan kaliberű koncertet adtak, amiről teljes hosszában regényt lehetne írni.
A tárcavezető nem tervezi, hogy a választás előtt extra szabadságot vesz ki.