Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Ötéves szünet után minden esély magvan arra, hogy újrainduljon a világon a legmagasabbra közlekedő kabinos felvonója. A Venezuelában a Sierra Navadában közlekedő liftet 48 éves üzem után 2008-ban állították le.
A mindenható elnök Hugo Chávez is rábólintott, a pénz már több-kevésbé megvan, a munka felét már el is végezték az előző években, így Venezuela elég közel kerül ahhoz, hogy ötéves bezárás után ismét turistákat szállítson a világ legmagasabbra közlekedő kabinos liftje – írja a sielok.hu síszakmai portál. A venezuelai Mérida kabinos igazi kuriózum a világ liftjei között. A 4765 méter magasan lévő hegyállomás a kabinos felvonók között a legmagasabban van, hosszúsága pedig szintén rekord közeli, a 12,5 kilométeres hosszúságával nem sokkal marad el a svéd Norsjö (13,2 km) mögött.
A felvonó építése 1956 decemberében kezdődtek meg a nehéz terepen. Az építkezést szinte teljes egészében a franciák irányították, de érkeztek szakemberek Közép-Európából is, lengyel és jugoszláv munkások segítsége is kellett, hogy 1960 márciusára elkészüljön. A turisták beszálltak az 1640 méteren fekvő Mérida város állomásán és az ötödik állomáson, négy szakasz és körülbelül egy óra megtétele után a Sierra Nevada tetejére jutottak.
A lift 48 éven át üzemelt. Felújításra nem volt elég pénz, a használhatatlan kabinokat egyszerűen kivonták, vagy alkatrészeknek használták.Négy évvel ezelőtt a kormány felkérte az osztrák Doppelmayr céget, hogy vizsgálja meg a lift állapotát, aztán a felkérés után 11 nappal teljesen leállították a liftet.
A lift felújítása 2010-ben kezdődött, aminek Hugo Chavez elnök augusztus végi bejelentése adott egy újabb lökést. Újabb összeget, 105 millió dollárt kapott a projekt így már a teljes költség (318 millió dollár) 85 százaléka rendelkezésre áll. A turisztikai miniszter szerint a munkálatok 53 százalékos állapotban vannak, és a lift várhatóan 2013 decemberére készül el.
Napi 24 órában, három műszakban zajlik jelenleg is a munka. Az osztrákok vezette építkezés a kor színvonalának megfelelően a legmodernebb liftre cseréli a mára idejétmúlt elődöt. A hiányzó kabinokat pótolják, az eddigi 40 személyes kabinok helyett 60 fős kabinok fognak közlekedni. A korábbi évi 120 ezres forgalom helyett 520 ezres forgalommal számolnak a helyiek.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.