Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Széll Kálmán téri pályázatot az Építész Stúdió és a Lépték Terv közös munkája nyerte. A második díjat a Sagra Építész Kft., a harmadikat Balázs Mihály Építész Műterme és az Építészkohó Kft. közös pályázata kapta.
A Főváros és a Budapesti Közlekedési Központ közös projektjeként meghirdetett tervpályázat célja az volt, hogy a Széll Kálmán (Moszkva) tér Budapest közlekedési rendszerében betöltött kiemelt szerepéhez és a városszerkezetben elfoglalt helyéhez méltó módon, előnyös adottságait kihasználva újjászülethessen – írja az epiteszforum.hu.
A tér felújítására közel 2,8 milliárd – a Budapesti Közlekedési Központ szerint 4,2 milliárd – forint áll rendelkezésre az állami, fővárosi források, valamint a teret érintő budai fonódó villamos uniós forrásainak felhasználásával.Az ajánlattételi határidőig 23 ajánlat érkezett a tervpályázatra zárt, sértetlen csomagolásban. Valamennyi pályamű az ajánlattételi felhívásban meghatározott határidőn belül az ajánlatkérőhöz beérkezett (amelyekről külön bontási jegyzőkönyv készült), és egyik pályamű sem sértette meg a titkosság követelményét.
A győztes terv könnyed eleganciával, igen egyszerű építészeti eszközökkel racionalizálja és humanizálja a teret. A metrólejárat épületét kibontja, áttekinthetővé teszi, az oldalsó épületszárnyakat bontásra javasolja – írja a Budapesti Közlekedési Központ. A feljárat közelében helyezi el a BKK ügyfélszolgálatát is.
A perontetőkkel, a Várfok utcai rézsűben lévő forgalmi épülettel, illetve a legmagasabb pontra helyezett kávézóval a teret határozott formájúvá, ugyanakkor áttekinthetővé teszi. A tér belső, védett magjából minden irányban szabad átjárást biztosít, a burkolatba rejtett LED-világítású sávokkal vezetve a gyalogosokat. A Várfok ucta felé rézsútosan kialakított mozgólépcsővel teremt kapcsolatot. Kevés, de minőségi tárgyat helyez el a téren, melyek egymás hatását erősítik (rozsdamentes acélkazetta, pad, rejtett pontfények).
A pihenő- és várakozóhelyeket a tér szélein helyezi el, árnyékot adó facsoportokkal és néhány mozgó vízfelülettel kiegészítve. A rézsűket megtartja, így a teret délkeleti irányból hangsúlyos zöld kerettel zárja. A téren belül nagyobb összefüggő zöldfelületet nem alakít ki, a villamosvágányok füvesítését reálisan megvalósítható módon csak a Szilágyi Erzsébet fasor és a Krisztina körút felé javasolja.
A teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát a mai állapothoz hasonló logikával, de részleteiben finomítva javasolja elhelyezni. A téren belül a Vérmező utcai rézsű tövében javasol kerékpárutat, amely mellett „bubi” állomást is elhelyez.
Az Építész Stúdió Kft. és a Lépték-terv Kft. a fenti megoldások továbbfejlesztésével, a többi díjazott vagy megvásárolt pályamű egyes elemeit felhasználva, a Főmterv Mérnöki tervező Zrt.-vel együttműködve készíti el a Széll Kálmán tér részletes engedélyezési és kiviteli terveit. Az építészeti és a közlekedési tervek együttes leszállítása 2013 végén várható az engedélyek és hozzájárulások kiadásától függően, így 2014 tavaszán kezdődhet meg az építkezés.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Megnövekedett a forgalom az északi és a déli parton is, az M7-es autópályán ugyancsak torlódásokra kell számítani.
A céljuk, hogy a közterekről eltűnjenek a gyűlöletkeltő politikai hirdetések.