Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Átadták a 4-es metróhoz kapcsolódó, körülbelül száz férőhelyes Rákóczi téri mélygarázst szerdán, Budapesten. Tarlós István főpolgármester azt mondta, hogy a beruházás 1 milliárd 250 millió forintba került.
A beruházás költségéből 250 millió forintot a Rákóczi téri vásárcsarnokot működtető Csarnok- és Piac Igazgatóság állt, a fennmaradó rész a metróberuházás állami-fővárosi költségvetésében szerepelt. A létesítmény a vásárcsarnokba tartókat és a metróhoz kapcsolódó forgalmat is kiszolgálja majd – mondta Tarlós István.
A 3800 négyzetméteres mélygarázst a Budapesti Közlekedési Központ működteti, behajtani a tér Vásár utcai részén lehet, a kijárat pedig a Déri Miksa utca felől van. A főpolgármester szerint a Rákóczi téren a "padlástól a pincéig" minden megújul, a felszínrendezést idén befejezik.
A városvezető kitért arra is, hogy a metró szerkezetépítését döntően befejezték, már csak kisebb garanciális, hibajavítási munkák vannak folyamatban. Hozzátette: a beruházás első szakaszának várható összköltsége 373 milliárd forint helyett 452 milliárd, amely tartalmazza a többletkövetelések becsült legmagasabb értékét is.
A korábbi költségvetés az egymilliárd forint értékű egységes digitális rádiórendszer kialakításával, és a csaknem tízmilliárd forintba kerülő kelenföldi csomóponttal bővült. A korábbi előnytelen szerződésekből fakadó többletkövetelésekre maximum 68 milliárd forintot számolnak, de ez nem jelenti azt, hogy ténylegesen a teljes összeggel növekednek a költségek.
Tarlós István tájékoztatása szerint a Baross tér felszínrendezése tavaly novemberben megindult, a munka befejezése 2014-re várható.
A főpolgármester az új metrók számítógépes vezérléssel összefüggő meghibásodásával kapcsolatban beszélt arról is, hogy a BKK és a BKV a szerződés értelmében tudja kötelezni az Alstomot új szoftver telepítésére, az utasok biztonságát veszélyeztető ugyanakkor hiba nem fordult elő.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója ezzel kapcsolatban jelezte: kicsit más szoftver működik, mint más metrókban, mert külön rendelte meg a korábbi városvezetés a biztosítóberendezést a Siemenstől és a vonatokat az Alstomtól, ezért ezeket össze kell illeszteni. Ezt tavasszal lehet megtenni, amikor a kettes vonalon már csak Alstom közlekedik, addig egy ideiglenes szoftverrendszer fut, amit frissíteni kell. Ez egy éjszakai üzemszünetben elvégezhető, emiatt nem esnek ki hosszú időre a vonatok az utasforgalomból - mondta a vezérigazgató.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
„Elértük a határt, szürkeségben mi vagyunk élen” – énekli Zentai Márk, aki a Mörk leállása óta szólóban zenél. Az új dal címe Szabadon, és a részben a Pride felvonuláson forgatott klipje a HVG-n látható először.
A „jogosulatlan” kriptováltás bekerült a Btk-ba, azonnali hatállyal leállították.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.