szerző:
MTI

Átadták a 4-es metróhoz kapcsolódó, körülbelül száz férőhelyes Rákóczi téri mélygarázst szerdán, Budapesten. Tarlós István főpolgármester azt mondta, hogy a beruházás 1 milliárd 250 millió forintba került.

A beruházás költségéből 250 millió forintot a Rákóczi téri vásárcsarnokot működtető Csarnok- és Piac Igazgatóság állt, a fennmaradó rész a metróberuházás állami-fővárosi költségvetésében szerepelt. A létesítmény a vásárcsarnokba tartókat és a metróhoz kapcsolódó forgalmat is kiszolgálja majd – mondta Tarlós István.

A 3800 négyzetméteres mélygarázst a Budapesti Közlekedési Központ működteti, behajtani a tér Vásár utcai részén lehet, a kijárat pedig a Déri Miksa utca felől van. A főpolgármester szerint a Rákóczi téren a "padlástól a pincéig" minden megújul, a felszínrendezést idén befejezik.

A városvezető kitért arra is, hogy a metró szerkezetépítését döntően befejezték, már csak kisebb garanciális, hibajavítási munkák vannak folyamatban. Hozzátette: a beruházás első szakaszának várható összköltsége 373 milliárd forint helyett 452 milliárd, amely tartalmazza a többletkövetelések becsült legmagasabb értékét is.

A korábbi költségvetés az egymilliárd forint értékű egységes digitális rádiórendszer kialakításával, és a csaknem tízmilliárd forintba kerülő kelenföldi csomóponttal bővült. A korábbi előnytelen szerződésekből fakadó többletkövetelésekre maximum 68 milliárd forintot számolnak, de ez nem jelenti azt, hogy ténylegesen a teljes összeggel növekednek a költségek.

Tarlós István tájékoztatása szerint a Baross tér felszínrendezése tavaly novemberben megindult, a munka befejezése 2014-re várható.

A főpolgármester az új metrók számítógépes vezérléssel összefüggő meghibásodásával kapcsolatban beszélt arról is, hogy a BKK és a BKV a szerződés értelmében tudja kötelezni az Alstomot új szoftver telepítésére, az utasok biztonságát veszélyeztető ugyanakkor hiba nem fordult elő.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója ezzel kapcsolatban jelezte: kicsit más szoftver működik, mint más metrókban, mert külön rendelte meg a korábbi városvezetés a biztosítóberendezést a Siemenstől és a vonatokat az Alstomtól, ezért ezeket össze kell illeszteni. Ezt tavasszal lehet megtenni, amikor a kettes vonalon már csak Alstom közlekedik, addig egy ideiglenes szoftverrendszer fut, amit frissíteni kell. Ez egy éjszakai üzemszünetben elvégezhető, emiatt nem esnek ki hosszú időre a vonatok az utasforgalomból - mondta a vezérigazgató.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!