Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Jövő évtől kezdődik húsz városban több ezer P+R parkolóhely, több száz kerékpártároló, és egyéb, az elővárosi közlekedést elősegítő közmű építése.
Az elővárosi közlekedés javítása érdekében 2014 év végére húsz településen mintegy 1800 P+R parkolóhely, 790 kerékpártároló, 15 rövid idejű várakozást lehetővé tevő K+R megállóhely, 20 buszmegálló, 8 buszforduló, illetve 8 busztároló épül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában - közölte a NIF kedden.
A kivitelezés 2014 tavaszán kezdődik. A településeken biztonságossá teszik a kapcsolódó út- és járdaszakaszokat is, térfigyelő rendszert alakítanak ki, és ahol szükséges, közvilágítást telepítenek - áll a közleményben.
A hazai lakosság csaknem egyharmada él Budapesten és térségében. A főváros és vonzáskörzete között jelenleg naponta irányonként mintegy 610 ezren közlekednek, közülük mintegy 210 ezren közforgalmú közlekedési eszközt vesznek igénybe. A tömegközlekedési eszközt és a személygépkocsit használók aránya a főváros és környéke közötti forgalomban 35-65 százalék, míg a Budapesten belüli utazások esetében 58-42 százalék - ismerteti a NIF.
A beruházás segítségével javul a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala, a parkolók, kerékpártárolók, buszmegállók és buszfordulók létesítésével jobbá válik a vasúti megállóhelyek megközelíthetősége.
Őrzött parkolókat, kerékpártárolókat alakítanak ki, a végbement és a folyamatban lévő vasúti korszerűsítések révén pedig rugalmasabbá válik a menetidő - közölte a NIF. A fejlesztés második üteme 2014 nyarán további hét településen folytatódik, 577 P+R, 270 kerékpárok tárolására alkalmas B+R, valamint buszmegállók- és fordulók kiépítésével.
A kivitelezést az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével a Strabag Általános Építő Kft. végzi, több mint nettó 18,8 milliárd forint értékben - tájékoztatott a NIF.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A támogatások elosztásának koordinálása az Ökotárs feladata lesz – ugyanazé a szervezeté, amelyet egyszer már kipécézett magának a kormány, és az ő szerepükre hivatkozva milliárdokról mondott le, miközben harcot hirdetett a civilek ellen.