EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mesterséges szigetet építenének Velencében a Szent Márk tér közeléből kitiltott óceánjáróknak egy közelmúltban ismertetett, a környezetvédők által is támogatott terv értelmében, amelyet még a kormánynak is jóvá kell hagynia.
A Venis Cruise 2.0 elnevezésű projekt értelmében egy 940 méter hosszú és 34 méter széles mesterséges szigetet emelnének a város tengeri kapujánál, amelynél egyszerre akár öt nagy óceánjáró is kiköthetne. A luxushajók utasai a mesterséges kikötőből kisebb, környezetkímélő hajókra átszállva nézhetnék meg a város műemlékeit és páratlan panorámáját.
A projektgazdák, köztük a Duferco Engineering multinacionális cég szerint a két év alatt megvalósuló beruházás 128 millió euróból (40 milliárd forint) megvalósítható lenne, és a két évre legalább háromezer, de talán ennél is több munkahelyet biztosítana.
Az óceánjáró sétahajókkal évente kétmillió turista tesz rövid látogatást Velencében, 430 millió euró bevételt hozva városnak és legalább 5000 munkahelyet garantálva. A Costa Concordia 2012. januári katasztrófája óta azonban a velenceiek aggódnak a vízi közlekedés biztonsága miatt, emellett a toronymagas óriáshajók sűrű forgalma zavarja a város életét. A velenceiek gyakran panaszkodnak a hajók környezetkárosító hatásai miatt, emellett környezetvédők attól is tartanak, hogy a hajómotorok keltette rezgés a házak talapzatát is rongálja.
Egy másik terv szerint mélyítenének és kiszélesítenének egy meglévő csatornát, amelyen keresztül az óceánjárók befuthatnának a Velence nyugati peremén fekvő modern személyforgalmi kikötőbe.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
A miniszterelnök szerint olyan fontos szerepet játszunk Ukrajna energiaellátásában, hogy ha például egy baleset miatt nem tudnánk nekik áramot és gázt küldeni, akkor megállna az országuk. Megnéztük, mennyi ebben az állításban az igazság.
A HVG által leleplezetthez hasonló ügy többet nem fordulhat elő.
Nehéz időszak előtt áll a MÁV és az utazóközönség is.