Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Az IKEA kérdezett rá, hogy milyen szerepet tölt be a magyarok életében a konyha, és kiderült, amit eddig is sejtettünk: itt főzünk, eszünk, találkozunk a családtagokkal és a barátainkkal is.
A magyarok szerint a hálószoba után a konyha az otthon legfontosabb helyisége, mert nem csak a főzés és étkezés központja, hanem ez az a hely, ahol a barátokkal és a családdal is időt töltenek és beszélgetnek – derül ki az IKEA kutatásából. A cég az "Élet otthon" elnevezésű, a világ 12 nagyvárosára kiterjedő kutatását egészítette ki most a magyar, cseh és szlovák véleményeket összegző régiós kutatással arról, milyen szerepet játszik életükben a konyha.
A 12 000 választ feldolgozó kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek többsége számára az otthon a társas kapcsolatok, a családi és baráti kötelékek színtere is, az urbanizáció hatására azonban az életterek szűkülnek, ami kihat a társas kapcsolatok ápolására is, így egyre többen inkább online tartják szeretteikkel a kapcsolatot. A válaszadók negyede szerint fontosabb a stabil internetkapcsolat, mint egy olyan tér, ahol együtt lehet a család és vendégeket fogadhatnak, és minden ötödik válaszadó úgy érezte, hogy fontosabb a barátaikkal és a családtagjaikkal online tartani a kapcsolatot, mint az otthonukba meghívni őket.
Míg azonban a világban a lakások szűkössége és az online kommunikációs lehetőségek egyre inkább a virtuális térbe szorítják a társasági életet, addig a magyar családoknál a konyha még mindig őrzi hagyományos pozícióját: bár a magyarok 57 százaléka elégedetlen a konyhájával az elavult berendezés és a helyhiány miatt, a megkérdezettek mégis a hálószoba után az otthon legkedveltebb helyiségének jelölték meg, ami nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a társas kapcsolatoké is.
A kutatás a vendéglátási szokásokra is rákérdezett, így kiderült, hogy a magyarok nagyon vendégszeretőek, 10-ből 4-en legalább havonta egyszer fogadnak vendéget.
Magyarországon a vendéglátás nem stresszmentes, különös izgalommal és előkészületekkel jár. A látogatásokhoz, melyek többségében családi és baráti ünneplések, gyakran közös étkezés is kötődik. Míg a magyarok többsége szívesen veszi, ha a vendégek ajándékkal, borral vagy egy csokor virággal érkeznek, a csehek és szlovákok alacsony elvárással fogadnak vendégeket: sokan megelégednek azzal is, ha a meghívott pontosan érkezik és leveszi a cipőjét.
A válaszadók, ha vendégségbe érkeznek, nem szeretik, ha kiszolgálják őket, a legtöbben első helyen említették, hogy szeretnek segíteni a házigazdának az utolsó simítások befejezésében. Emellett azonban fontos számukra, hogy a lakás legyen tiszta és a vendéglátó fogadja őket egy üveg itallal. A magyarok legnagyobb félelmei között említhető, hogy a vendégeknek nem fog ízleni a felszolgált étel, illetve, hogy nem készül el időben a főzéssel és a takarítással a házigazda.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.