szerző:
hvg.hu

A színésznő-üzletasszonynak rengeteg pénzt kell fizetnie a vásárlók félrevezetéséért. Most egy biztosabb üzletbe vágta a fejszéjét: bútorokat árul.

Gwyneth Paltrow 2008-ban alapította meg a Goop nevű céget, ahol kezdetben életmódtippeket adó heti hírleveleket küldtek, majd apránként egy teljes, komoly bevételeket generáló, online kereskedelmi portált építettek ki, mely jelenleg 250 millió dollárt ér.

A portfólióban azonban számos kamuszagú termék – pl. vámpírriasztó és auratisztító spray, reikikövek, vagy ultrahanggal tisztított víz – szerepel, ezeket rengeteg kritika éri. Múlt héten pedig az 55-66 dollárért árult vaginanyugtató jádetojás kapcsán hozott ítéletet a kaliforniai ügyészség, mely megállapította: semmilyen tudományos bizonyíték nincs arra, amit a Goop állít, miszerint a tojások jótékony hatással vannak az egészségre és a szexuális életre, mivel feltölthetőek a telihold energiáival, ezért 145 ezer dollár kifizetésére kötelezték a céget a vásárlók félrevezetése miatt. A Goop közleményében azt írta, bár nem ért egyet az ügyészek állításával, belemegy a peren kívüli egyezségbe, és visszafizeti a vásárlóknak a termék árát.

Paltrow kedvenc darabja, a Curvo szófa
©

Most Paltrow cége biztosabb vizekre evezett, és az életmódportált bútorkollekcióval, illetve háztartási eszközökkel bővítette. A bútorok stílusa nagyjából a század közepi olasz modernizmust idézi, de Paltrow szerint londoni látogatásai és saját kaliforniai otthona ihlette a tervezéskor. 2015-ben egyébként Lenny Kravitz indított bútormárkát, ő elsősorban a hetvenes évekből merített ihletet, melyet még Philipp Starck is megdicsért, de bútortervezéssel foglalkozik Paltrow exe, Brad Pitt, illetve Pharrell Williams és Vanilla Ice is.

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!