szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az újjáéledő turizmus, az egyetemisták és az élénkülő gazdaság miatt emelkednek a bérleti díjak.

Néhány hét alatt jelentősen megugrottak az árak a budapesti albérletpiacon: a kínálati oldalon 4,3 százalék emelkedtek a bérleti díjak júniushoz képest, de a bérlők is 4,7 százalékkal többet hajlandóak fizetni – derült ki a Rentingo.com elemzéséből.

Az albérletkereső platform szerint ilyen mértékű emelkedésre egy hónap alatt tavaly május óta nem volt példa. Budapesten a bérbeadók átlagosan már 150 ezer forintot kérnek kiadó lakásukért. Ezzel a tavaly júliusi 161 ezres szintet még nem, de a 2020. augusztusi szintet már elérték az árak. A bérlők vásárlóereje is tovább nőtt: a 140 ezres átlag alulról közelíti a tavaly júliusi 147 ezer forintot, és meghaladja a tavaly augusztusi 137 ezret.

A Rentingo szerint nem véletlen a fővárosi albérletárak ennyire látványos emelkedése. Az életjeleket mutató turizmus miatt több lakás is visszatért az Airbnb-piacra, valamint az élénkülő gazdaság munkahelyteremtő hatása a kiadó lakások terén is nagyobb keresletet generál.

A felsőoktatás is pörgeti a piacot: a felvételi ponthatárok kihirdetése után sok diák kezdett albérletkeresésbe. Az őszi tanévkezdésre a fővárosba készülő külföldi diákok is újra megjelentek, ami egyértelmű árfelhajtó hatást eredményezett a belső kerületekben – olvasható a közleményben. A külföldiek elsősorban az új építésű vagy felújított, több szobás lakásokat keresik, jellemzően az V-VI-VII. és IX. kerület egyetemekhez közelebb eső körzeteiben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Sztojcsev Iván Ingatlan

Megindult a verseny az albérletkeresők között, és a szelfiző fiatalok diktálják a tempót

Óriásit változott az elmúlt hónapokban az albérletkeresés: az igények leírása már nem elég, szelfi nélkül már szinte nem is érdemes lakást keresni, az albérletes Facebook-csoportokban már lassan annyi az Instagram-fotónak tűnő arckép, mint a lakásokról feltöltött fotó. Bár a bérlőjelöltek helyzete most egészen jó az albérleti piacon, mégis annyi energiabefektetéssel kell az embernek hirdetnie magát egy lakásért, mintha egy munkakereső lenne, aki bombázza a cégeket az önéletrajzával.