Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A Nyugati pályaudvar átalakításával a tervek szerint közel két városmajornyi terület szabadul fel, ahol új városrész születik középületekkel, minőségi közterületekkel, vadonatúj közparkkal.
Tizenkét világhírű építésziroda versenyezhet a Nyugati pályaudvarnak és környezetének megújítására kiírt, nyílt nemzetközi tervpályázaton – jelentette be a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. Fürjes Balázs, aki a pályázatokat elbíráló zsűri elnöke is, a Facebook-oldalán azt írta: Budapesten igazi világsztárok terveznek.
Tájékoztatása szerint a következő években a Nyugati pályaudvar és környezete teljesen megújul. A föld alatt vasúti mélyállomás épül, amely a felszínen megmaradó vágányokkal együtt sokkal több utast és vonatot tud majd fogadni, gyorsabban és kényelmesebben. Új közösségi tér lesz a műemléki Eiffel-csarnok és a Nyugati tér is átalakul: bezöldül és megszűnik a „szocialista tájseb, a térbe belerondító autópálya”, a Nyugati-felüljáró.
A tervek szerint a vágányok és az állomás föld alá helyezésével 23,5 hektár, vagyis közel két városmajornyi terület szabadul fel. A helyén új városrész születik középületekkel, minőségi közterületekkel, vadonatúj közparkkal, zöldfolyosóval a Nagykörúttól egészen a Városligetig.
A politikus szerint az októberben indult a kétfordulós, nyílt, nemzetközi építészeti tervpályázat iránt hatalmas volt az érdeklődés, négy kontinensről 36, köztük több világhírű, komoly nemzetközi tapasztalattal rendelkező építésziroda és mérnöki konzorcium jelentkezett. Az irodák többsége az elmúlt tizenöt-húsz évben részt vett Európa nagy történelmi vasútállomásainak megújításában: Bécsben, Amszterdamban, Zürichben, Rotterdamban és Londonban. A Budapest Fejlesztési Központ „objektív és átlátható szakmai rangsorolás alapján” tizenkét építészcsapatot választott ki, a második fordulójában ők készíthetik el a megújításra vonatkozó terveket.
A második fordulóba japán, brit, francia, holland, magyar, spanyol, svéd, olasz és osztrák tervezőirodák jutottak be, és a külföldi irodákkal összeállva öt magyar iroda is bejutott a második fordulóba, többségük a helyismeret mellett műemléki épületek megújításában is komoly tapasztalattal rendelkezik.
A pályázatok beadási határideje a jövő év március 1-je, az eredményhirdetés 2022 tavaszán várható Fürjes bejegyzése szerint.
A politikus azt is írta, hogy a budapestiek érdekében szorosan együttműködnek az érintettekkel, ezért amellett, hogy a munkáját alelnökként Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója segíti, felkérte Karácsony Gergely főpolgármestert és a három érintett kerület polgármesterét – az MSZP-s Tóth Józsefet, a momentumos Soproni Tamást és a fideszes Szentgyörgyvölgyi Pétert –, hogy alpolgármestereik vagy főépítészeik teljes jogú, szavazati joggal bíró zsűritagként vegyenek részt.
Rajtuk kívül a szakmai szervetek – a Magyar Építész Kamara és a Magyar Mérnöki Kamara – is szerepet vállalnak a bírálóbizottság munkájában, és a brit és a cseh vasút állomásainak fejlesztéseiért felelős vezetőket is felkérték erre.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Volt idő, amikor Orbán Viktor a nyugati szövetségeseivel tartott, és segédkezett Szlobodan Milosevics diktatúrájának megbuktatásában. Ma már azonban az orosz érdekek megtestesítőjeként az autokrata szerb vezetést támogatja.
Földes András riportja Munkácsról.
Ezúttal nem kellett fapadoson gubbasztania a miniszterelnöknek.
Egy száját kitátó, nemzeti színű oroszlán van a borítón.
Tűzoltók és mentőhelikopter is érkezett a helyszínre.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája.”
Megfeledkeztek a felsőoktatásról.