Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Népszava úgy tudja, hogy közel két és félszeresére bővítenék a fonyódi kikötő befogadóképességét.
Új, 200-220 méteres mólószárat tervez a Balatonba építeni a Fonyód Yacht Club tulajdonosa – írja a Népszava. A lap szerint a kikötőt, amely jelenleg két rövidebb mólóval, három vendégmólóval, csónakkikötő résszel és hullámtörővel rendelkezik, és 97 hajó fogadására alkalmas, egy 2019-ben megadott engedélymódosításnak köszönhetően bővülhet tovább, nagyjából 250 férőhelyesre.
A lap kereste a jachtklubot, amelynek képviselője előbb nyilatkozott, aztán levélben megtiltotta az elhangzottak megírását. A fonyódi önkormányzatnak is többször küldött kérdéseket a Népszava, az elsőket november 11-én, ám azóta sem reagáltak. A területileg illetékes kormányhivataloktól és a vízügyi hatóságtól sem érkezett érdemi vagy egyértelmű válasz.
Egyedül a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnál jártak sikerrel, amely megerősítette az információt. E szerint „a kiadott engedély alapján a meglévő keleti mólószár és a meglévő hullámvédő kőszórás bontását, a tervezett kikötő medence kotrását, a kikotort mederanyag elhelyezését, új keleti mólószár építését, és a régi keleti mólószár helyén partvédelem kiépítését tervezik megvalósítani”.
A lap úgy tudja, hogy azért állt a tóparton éveken át félkész állapotban a klub épülete – amelyet a közelmúltban elkezdtek továbbépíteni –, mert a tulajdonos és az önkormányzat között per zajlott. Idén tető került a létesítményre, beszerelték a nyílászárókat is. A cikk szerint a klubházban étterem, wellnessrészleg, több tucat szoba és apartman kap helyet.
Kiegészítés:
A Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság december 29-én közleményt juttatott el lapunkhoz, amelyben közölte: a Népszava állításával ellentétben ők, mint mint vízügyi és vízvédelmi hatóság az alábbiakról tájékoztatták még az írás megjelenése előtt a cikk szerzőjét. „A vízügyi és vízvédelmi hatáskörrel rendelkező Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság a kikötő bővítésére 2017-ben bocsátott ki vízjogi létesítési engedélyt, amelyet 2019-ben módosított és amely engedély 2022. szeptember 7-ig hatályos. A kiadott engedély alapján a meglévő keleti mólószár és a meglévő hullámvédő kőszórás bontását, a tervezett kikötő medence kotrását, a kikotort mederanyag elhelyezését, új keleti mólószár építését és arégi keleti mólószár helyén partvédelem kiépítését tervezik megvalósítani. A vízjogi létesítési engedély előfeltételét képezte a környezetvédelmi engedély, egyéb engedélyek meglétének vizsgálata nem tartozik a vízügyi hatóság hatáskörébe.
(Nyitóképünkön a Fonyód Yacht Club épülete 2021 májusában a Google Mapsen.)
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Előregisztrációval és kalkulátorral is próbálják csalogatni az ügyfeleket.