Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az Otthon Centrum szerint az eltelt hónapokban is pörgött a lakáspiac.
Használt lakások, illetve családi házak adásvétele pörgette leginkább az ingatlanpiacot az előző hat hónapban – derült ki az Otthon Centrum hálózatán keresztül értékesített lakóingatlanok tranzakciós adatainak összesítése után.
A fővárosban tavaly értékesített ingatlanok átlagos négyzetméterára minden lakástípus esetében emelkedett, de ez csak az egyik figyelemre méltó piaci változás; a másik az, hogy milyen típusú ingatlanok adásvétele mozgatta a piacot – tette fel a kérdést Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője. A szakember elmondta, hogy az Otthon Centrum hálózatában az előző hat hónapban az ügyfelek 37,7 százaléka vásárolt használt lakást, míg 34,9 százalékuk használt házat vett. A panelt vásárlók aránya 17,9 százalék volt, míg új építésű lakást az ügyfelek 9,6 százaléka engedhetett meg magának.
Az idősebbek országos átlagban gyakrabban vásárolnak új építésű lakást, ennek aránya 10-12 százalék.
Az életkor előrehaladtával azonban egyre inkább a használt tégla és panel válik favorittá. Az 1951 előtt születettek 75 százaléka, az 1961 előtt születettek 65 százaléka már ezt az ingatlantípust választja.
A hitellel és állami támogatásokkal leginkább a fiatalabb generációk élnek, míg az életkor előrehaladtával egyre inkább a készpénz válik meghatározóvá.
A 30 évesnél fiatalabb lakásvásárlók aránya Budapesten a VII. és XIII. kerületben kiemelkedő, a korosztály 30 százaléka választja lakóhelyül ezt a két kerületet. A generáció tagjai jellemzően a belvárosi kerületeket favorizálják, a peremkerületeket kevésbé kedvelik, Buda pedig drágább árfekvése miatt nem annyira népszerű.
A 40–60 évesek körében Budapest belvárosa bír nagy vonzerővel: a korosztály 17 százaléka vásárol itt. 60 éves kor felett azonban a belvárost választók aránya jelentősen csökken, és 18 százalékkal már a külső pesti kerületek válnak a legnépszerűbb városrészekké, ahogy a megyei jogú városokban szintén ez a generáció a legdominánsabb korcsoport, 14 százalékkal.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kilátogatott még a pályára Anya Taylor-Joy, de a magyar celebek is képviseltették magukat Liptai Claudiától Dobó Katáig.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.