Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Úgy tűnik, jegeli a Galvani-híd projektjét a Lázár János vezette minisztérium.
Tényleges megvalósításáról csak a későbbiekben fog döntés születni – válaszolta a Galvani híddal kapcsolatos ellenzéki kérdésre Csepreghy Nándor, aki Lázár János helyettese az Építési és Beruházási Minisztériumban (ÉBM). Jámbor András, a Párbeszéd országgyűlési képviselője nyújtott be írásbeli kérdést "Megépül-e a Galvani híd” címmel.
Csepreghy Nándor államtitkár válaszában azt írta, hogy “Mint ahogy azzal Ön is tisztában van, egy ilyen nagyságrendű beruházás jelentős költségvetési hatásokkal bír, a hibás brüsszeli szankciós poltika miatt jelenleg azonban költségvetési tartalékot kell képezni". Majd úgy folytatta:
Éppen ezért tehát, bár a beruházás előkészítése folyamatban van, a tényleges megvalósításáról csak a későbbiekben fog döntés születni".
A Galvani híd eredetileg a kormány olimpiai terveiben volt benne, de 2017-ben Budapest akkori főpolgármestere, Tarlós István a beruházás leállítását kérte, és leállították a nyomvonal tervezését. Az új Duna-híd gondolata 2018-ban éledt újjá, akkor azzal, hogy ezzel enyhítsék a Belváros forgalmát, látványtervek is készültek. A hídhoz kapcsolódó pesti úthálózat tervezett nyomvonala azonban civil tiltakozásokat szült, miután kiderült, hogy sok fát kellene kivágni miatta a Határ úti Kiserdőben.
A végül halasztott beruházás a látványterveken így nézett ki:
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.