Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A minisztérium megosztotta a szakszervezettel, hova tervezik szétosztani a székház mintegy 2100 dolgozóját.
Kiderült, hova költöztetik a MÁV-székház munkatársait, miután a cég nem bérli tovább az eddig használt irodát a Raiffeisentől – írja a 24.hu. A portálnak Meleg János, a Vasutas Szakszervezet (VSZ) elnöke számolt be az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) múlt heti egyeztetésén elhangzottakról.
A költözés első üteme május 6-án kezdődik, ekkortól a székház 2100 dolgozójából 700-nak a munkahelye a Magyar Telekom Könyves Kálmán körúti székháza lesz. A pályaüzemeltetési egység, mintegy 400 munkavállaló a Mol egykori székházába, a jelenleg felújítás alatt álló Október huszonharmadikai épületbe költözhet júniustól, addig otthonról dolgozhatnak az egység munkatársai.
A MÁV-Volán szolgáltató központjának kollégái egyelőre szintén otthonról dolgozhatnak, ez mintegy 700 további dolgozót érint, az egység elhelyezésére közbeszerzést írt ki a MÁV, a befutó az MKB XIII. kerületi irodaháza lehet. Mintegy 200 munkavállaló pedig külsős helyszínre kerülhet, például a MÁV Kerepesi úti igazgatósági irodaházába.
A MÁV dolgozói attól is tartanak, hogy a költözés miatt többen elveszíthetik munkájukat, a minisztérium azonban azt közölte a szakszervezeti képviselőkkel, hogy senkit nem fognak elbocsátani. A költözés ugyanakkor így is gondokat és működési zavarokat okozhat, például ha elkeverednek fontos dokumentumok.
A Raiffeisen a portál szerint alacsonyabb bérleti díj mellett is hajlandó lett volna megújítani a MÁV bérleti szerződését, a vasúttársaság viszont nem kért ebből. Meleg szerint a költözés több adófizetői pénzbe kerülhet, mintha maradt volna a MÁV eddigi székházában, nemcsak a szállítási, hanem például a tárolási költségek miatt is, mivel a berendezés 30 százaléka nem alkalmas az elszállításra.
A lappal a MÁV sajtóosztálya közölte, hogy “a vezérigazgatóság költözésével kapcsolatos szerződéskötések még nem zárultak le”, így konkrét összegekről nem áll módukban tájékoztatást adni. Az viszont biztos a társaság szerint, hogy a költözés évi több száz milliós, az átmeneti időszakban akár másfél milliárdos megtakarítást jelenthet.
Cikkünk megjelenése után reagált a MÁV:
Azt írják, hogy a vasúttársaság csoportirányítási és támogatási területeinek költözése jóval gyorsabban, mindössze két ütemben zajlik le, és várhatóan június elejéig teljesen lezárul. Állítják, hogy szó sincs ezernél több ember akár szeptemberig tartó otthoni munkavégzéséről, home office-ba kényszerüléséről.
Azt is írják, hogy a Raiffeisen-irodaház kiürítése és az új bérleményekbe való beköltözés nem jár együtt létszámcsökkentéssel: összességében a korábbival megegyező számú munkaállomás kerül kialakításra az új helyszíneken is.
A MÁV tervezett irodaházáról itt írtunk korábban:
Borítóképünkön a MÁV Zrt. vasúti társaság székháza a VIII. kerületi Könyves Kálmán körút 54-ben, esti kivilágításban. Fotó: MTI/Róka László
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.