Döntött a Booking, nem lesz kötelező nekik tartogatni a jó ajánlatokat
Volt olyan ország, ahol már korábban sem tartották magukat ehhez a gyakorlathoz.
hvg.hu
Majdnem egy éve annak, hogy a Gazdasági Versenyhivatal gyorsított ágazati vizsgálatot indított, mert nagyszámú piaci panasz érkezett a legmeghatározóbb nemzetközi szálláshely-közvetítő – a Booking.com – hazai partnereitől.
Miután ez lezárult, a GVH többek között azt javasolta, hogy jogszabályban tiltsák meg az árparitási kikötések alkalmazását, vagyis azt, hogy egy szállásadó csak akkor szerepelhet a közvetítő honlapján, ha vállalja, hogy a saját felületein nem biztosít jobb árakat és feltételeket.
A versenyhivatal három komolyabb intézkedést javasolt a probléma megoldása érdekében.
Nemrég komoly előrelépés történt ezen gyakorlat megszüntetésében, a Booking.com ugyanis bejelentette, hogy 2024. július 1-jétől már nem teszi kötelezővé az árparitás betartását az Európai Gazdasági Térségben (EGT) található szállásadó partnerek számára. Döntésüket azzal indokolták, hogy szeretnének minél jobban megfelelni az uniós digitális piaci törvénynek.
Mint a Portfolioírja, a változás a Genius és a Preferált Partner Programokban való részvétel feltételeire is vonatkozik. Ez azt jelenti, hogy az EGT területén található szállások egyéb platformokon meghirdetett, úgynevezett „külső árait” a továbbiakban nem veszik figyelembe a Bookingnál, és már nem képezik az ezen programokban való részvételre való jogosultság feltételeit.
Több EU-s országban már eddig sem volt kötelező árparitás a Bookingnál, nem lesz például változás az Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Portugáliában található szállásoknál.
Súlyos következményekkel jár és meglepő fordulatokat hozhat az a tulajdonosi összetétel, amely a kormány döntése alapján kialakul a magyar védelmi ipar meghatározó vállalatainál.