Tetszett a cikk?

Legkorábban január elsejétől matricás rendszerben működhet az M5-ös autópálya - jelentette be Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), valamint a fuvarozói érdekképviseletek ugyanakkor megállapodtak arról, hogy szerdától az 5-ös számú főút felújítását szakaszosan végzik, és ahol az útépítők éppen nem dolgoznak, ott a 7,5 tonna teherbírás feletti járművek közlekedhetnek.

Ha véletlenül nem sikerül megegyezni a koncessziós joggal rendelkező Alföldi Koncessziós Autópálya Rt.-vel arról, hogy az úthasználati díjat hogyan lehet alacsonyabbá tenni, "akkor vannak más lehetőségek" - mondta a miniszter, példaként említve a kivásárlást. Csillag István megerősítette a kormányzat szándékát, hogy ha az idén sikerül az ÁPV Rt.-nek értékesítenie a Postabankot, akkor az ebből származó bevételeket autópálya-építésre, felújításra fordítják.
A GKM, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) megállapodása szerint az építés első szakaszában szerdától augusztus 11-ig a 20-as és 31,6-os kilométerszelvény között az 5-ös számú főutat a 7,5 tonna feletti járművek nem használhatják. Ezzel egy időben a 31,6-os és 67,5-ös kilométerszelvény között az 5-ös számú főúton a 7,5 tonna feletti járművek nem közlekedhetnek 0-6 óra, 12-18 óra és 22-24 óra között. Az építés második szakaszában augusztus 12-től szeptember 30-ig a 31,6-ös és a 67,5-ös kilométerszelvény között az 5-ös számú főúton a 7,5 tonna feletti járműveknek 0-17 óra és 22-24 óra között tilos közlekedniük.
A fuvarozói érdekképviseletek emellett szorgalmazták, hogy augusztus 12-től a 20-as és 31,6-os kilométerszelvény között, míg 2003. október 1-jétől az 5. sz. főút teljes hosszában korlátozás nélkül közlekedhessenek a 7,5 tonna össztömegnél nehezebb járművek. A GKM erre vonatkozó garanciát az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló GKM-rendelet előírásai miatt nem tudott adni, ez az érintett önkormányzatokkal való további egyeztetések függvénye.
Múlt hét hétfő reggel hat órától az E75-ös főúton Felsőlajos határában kétszáz tehergépjármű demonstrált és zárta el az egyik sávot, tiltakozásul amiatt, hogy az 5-ös főút Pest megyei szakaszáról felújítási munkák miatt június 16-tól kitiltották a 7,5 tonnánál súlyosabb járműveket. Ezért kénytelenek voltak az M5-ös autópályát használni, ám annak úthasználati díját sokallják, mivel a fuvarozók szerint a Kiskunfélegyháza-Budapest között vállalt fuvar nyereségét elviszi az autópályadíj. A tiltakozó akció szerdán délben befejeződött, majd a kormány és a fuvarozók képviselői tárgyalóasztalhoz ültek, ám hétfőig nem született kompromisszum.
A tárgyaló felek egyetértettek azzal a kormányzati célkitűzéssel, hogy az M5-ös autópálya díjszedési rendszerét az állami autópályákon alkalmazott egységes díjszedési rendszer részévé kell tenni belátható időn belül. (MTI)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Felmászott egy ember a Szabadság hídra

Felmászott egy ember a Szabadság hídra

Szemrebbenés nélkül bemondják a négy-ötszázezres bérigényt a hazai álláskereső diplomások

Szemrebbenés nélkül bemondják a négy-ötszázezres bérigényt a hazai álláskereső diplomások

Átnézték 34 ország átutalásainak adatait, az eredmény: fontos a nagylelkűség

Átnézték 34 ország átutalásainak adatait, az eredmény: fontos a nagylelkűség