szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 4-es metró Móricz Zsigmond körtéri felszíni munkálatainak részeként rövidesen megkezdik a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának összekötését – közölték fővárosi képviselők.

Tájékoztatásuk szerint a fővárosi önkormányzatnak a kulturális-, valamint a városképvédelmi bizottsága is már zöld utat biztosított a vágányösszekötéshez azzal, hogy hozzájárultak a Villányi út torkolatában nemrég felállított Móricz Zsigmond-szobor áthelyezéséhez. A szobrot a körtéri Gomba épület mellett, a Fehérvári út torkolatának szomszédságában állítják majd ismét fel, várhatóan a jövő év végén.

Lakos Imre (SZDSZ), a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke, aki a XI. kerület egyik alpolgármestere is, elmondta, hogy a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának várhatóan ez év végéig megvalósuló összekötése egyelőre csak "fizikai lehetőséget" teremt arra, hogy a 61-es villamos a Moszkva tértől Albertfalváig járjon. Arról ugyanis még nincs semmilyen döntés, hogy a közlekedés milyen forgalomszervezéssel valósul meg a későbbiekben. A szakbizottság várja ez ügyben a javaslatot, ami várhatóan érinti majd a BKV paraméterkönyvét és tisztázni kell azt is, hogy milyen kihatása lesz a vágányösszekötésnek a Bartók Béla úti forgalomra - jegyezte meg.

Fővárosi képviselők elmondták azt is, hogy legkorábban csak három év múlva, a metró átadása után járna villamos a Villányi út és a Fehérvári út között. A metró átadása után ugyanis ritkíthatják a Fehérvári úton közlekedő villamosokat. Jelenleg olyan sűrű a villamosforgalom a Fehérvári úton, hogy ott újabb villamost, a 61-est semmiképpen nem tudnák átvezetni.

A Gellért tértől a tervek szerint úgy építenének új villamosvonalat, hogy a Batthyány tér felől érkező 19-es, vagy a Deák tér felől közlekedő 47-es, -49-es a Duna partján tudjon tovább haladni, előbb a Petőfi hídig, majd a Lágymányosi hídig, végül pedig a Budafoki útig. A Műegyetem rakparton haladó villamosok pályája alá egyébként a fővárosi önkormányzat megbízásából nagy befogadó képességű mélygarázst építenek a metró átadásáig - jegyezték meg a képviselők.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Itthon

4-es metró: a végső határidőt nem akadályozza a Fővám tér

A Hídépítő Zrt. június második felében eldönti, milyen technológiával építi meg a 4-es metró Fővám téri állomását, a költséget ezt követően lehet kalkulálni, de a végső határidőt ez az állomás nem befolyásolja - mondta Apáthy Endre, a társaság többségi tulajdonosa sajtótájékoztatón.

MTI Itthon

Csúszik a 4-es metró építes Szent Gellért téri nehézségek miatt

Csúszik a 4-es metró beruházás, mert a Szent Gellért téri állomás nincs olyan műszaki állapotban, hogy a pajzsokat - az eredeti terveknek megfelelően- fogadhassa. A kivitelező Bamco konzorcium új eljárással gyorsította volna az állomás befejezését, de ezt a DBR Metró Projekt Igazgatóság elutasította, a kockázatra hivatkozva - közölte az igazgatóság.

MTI Itthon

Csúszik a 2-es és a 4-es metró új járműveinek szállítása

Demszky Gábor kérésére, további egyeztetések után, két hét múlva foglalkozik ismét a Főpolgármesteri Kabinet a 2-es és a 4-es metróvonalra vásárolt járművek szállításával, a várható fél év körüli csúszással, illetve az ezzel összefüggő kötbérezési problémákkal - közölte a Városháza kommunikációs igazgatója. A BKV és az Alstom között már folynak a tárgyalások.

MTI Gazdaság

Közepesen drágán épül a 4-es metró

Az egyes metróberuházások a sajátosságok miatt nem hasonlíthatók össze; a belvárosban, rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok között épülő 4-es metró megvalósításának költségei a nemzetközi középmezőnybe tartoznak - tudatta a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

MTI Itthon

4-es metró: nem lassít a Fővám téri bonyodalom

A Hídépítő Zrt. június második felében eldönti, milyen technológiával építi meg a 4-es metró Fővám téri állomását, a költséget ezt követően lehet kalkulálni, de a végső határidőt ez az állomás nem befolyásolja – mondta Apáthy Endre, a társaság többségi tulajdonosa.

Érdemes lesz vigyázni Orbán ajándékával a 25 éven aluliaknak

Érdemes lesz vigyázni Orbán ajándékával a 25 éven aluliaknak

Beperli Bayer Zsoltot az I. kerület

Beperli Bayer Zsoltot az I. kerület

Két vezető is lemondott a kínai cégnél, amely 1 millió vakcinát küldene Magyarországra

Két vezető is lemondott a kínai cégnél, amely 1 millió vakcinát küldene Magyarországra