szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kondorosi Ferenc, az Új rend és szabadság program kormánybiztosa több és akár 10–20 kilométeres egybefüggő szakaszokon tiltaná meg a kamionon számára az előzést a gyorsforgalmi úthálózaton.

Kondorosi Ferenc kifejtette: amíg az autópályákon a kritikus helyeken (például hosszabb emelkedőkön) vezetnék be az előzési tilalmat, az M0-ás autóút teljes egészén tilos lenne az előzés a kamionok számára. A kormánybiztos erről hétfőn tárgyalt érintett tárcákkal és hatóságokkal, valamint a közúti fuvarozók több érdekképviseletével.

A kormánybiztos közleménye szerint a megbeszélésen egyetértettek abban, hogy jelentős baleseti veszélyforrást jelentenek a tehergépkocsik és gépjárműszerelvények által alacsony sebességkülönbséggel megkezdett előzések. A tervezett intézkedéstől a közlekedési konfliktusok, valamint a közúti közlekedési balesetek számának csökkenését várják.

Emellett javulna a közlekedés dinamikája, nőne az úthálózat áteresztőképessége és gyorsulna a személygépkocsi forgalom is – áll a biztos közleményében.

Az egyeztetésen elhangzott, hogy az intézkedés bevezetése előtt szükség van a gyorsforgalmi úthálózat alapos vizsgálatára az előzési tilalom alá vonni kívánt útszakaszok pontos kijelölése érdekében.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkár-helyettese az MTI-nek elmondta: nem zárkóznak el a kezdeményezéstől, azonban közlekedésbiztonsági szempontból vannak aggályaik. A szigorú pihenési idők miatt lehetséges, hogy az előzésben korlátozott vezető az időkiesést más autópálya-szakaszokon próbálja majd behozni növelve ezzel a baleset kockázata. Mindenképpen szükséges fejleszteni az infrastruktúrát is, hiszen például az amúgy is terhelt M0-ás autóúton a jövőben nőni fog a kamionforgalom.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára elmondta: nem vettek részt ugyan a hétfői egyeztetésen, a kezdeményezést pozitívan értékelik.

Az M1-es és az M3-as autópálya bizonyos szakaszain kísérleti jelleggel már bevezették előzési tilalmat. A korlátozás az M1-es autópályán Tatabánya-Óváros csomópont és az M0-ás csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 km hosszban, valamint az M3-as autópályán Gödöllő csomópont és a budapesti, Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban, a főváros felé vezető irányban érvényes.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Gyorshajtási rekord az M3-as nyíregyházi szakaszán

Gyorshajtási rekordot mért a traffipax az M3-as autópálya új nyíregyházi szakaszán szerdán, ahol 214 kilométeres óránkénti sebességgel száguldott egy autós - közölte Páll Sándor, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság alezredese.

MTI Itthon

Meghalt a mátrai motorbaleset okozója

A kórházban belehalt sérüléseibe hétfőn az a motoros, aki vasárnap este a 24-es főút mátrai szakaszán, Sástó felett nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően vezette járművét, amikor frontálisan összeütközött két másik motorossal.

MTI Itthon

Új generációs sebességmérő eszköz tesztje az M1-esen

Új generációs sebességmérő eszközt próbált ki a rendőrség csütörtökön az M1-es autópályán. Az új technológia segítségével az ellenőrzés helyszínén, Mosonmagyaróvár térségében állapították meg a 90 kilométer távolságban közlekedő autókról, túllépték-e a megengedett sebességet.