Az Alstom Transport közleménye szerint a Metropolis típusú metrókocsik a cég lengyelországi, katowicei gyárából érkeztek Budapestre egy speciális szállítójárművön.
Az Alstom és a BKV Zrt. 2006 május 30-án írta alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak, hogy a gyártó összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény. A többi kocsi a 4-es metró vonalán közlekedik majd.
Az egyenként 20 méter hosszú, 3,1 méter magas, 32 tonnás, mintegy 200 utas szállítására alkalmas metrókocsik tesztelését a szerelvény fék- és áramellátó rendszerének kipróbálásával kezdik a BKV próbapályáján.
Az új budapesti metrókocsikat Franciaországban tervezték, a főbb részegységeit is ott gyártják, a kocsiszekrények elkészítését és összeszerelését viszont az Alstom katowicei gyárában végzik - közölte az Alstom.
A lengyelországi gyárban tavaly szeptemberben tartott bemutatón Demszky Gábor főpolgármester elmondta, hogy a 4-es metró vonalán automata vezérlésűek lesznek a kocsik, míg a 2-esen - csakúgy mint eddig - vezető fog irányítani. A 4-es (zöld) vonalon közlekedő szerelvények 80 kilométer/órával tudnak majd haladni, a 2-es szerelvényeinek legnagyobb sebessége 70 kilométer/óra lesz.
Mindkét vonalon légkondicionált, képes és hangbemondásos utastájékoztatással egyaránt ellátott kocsikban utazhatnak majd a közlekedők - fűzte hozzá.
A főpolgármester akkor megjegyezte, hogy az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37 metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától kellett volna leszállítani. Az Alstom azonban tavaly júliusban jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt hónapokat csúszik a szállítás.
Megérkeztek az első új metrókocsik
Megérkezett Budapestre a 2-es metró vonalára gyártott új metrókocsik közül az első kettő, és péntekig még hármat ideszállítanak; heteken belül megkezdődhet a szerelvény tesztelése - közölte az új metrókocsikat gyártó cég.

Publicus: tovább nőtt a Tisza Párt előnye a Fidesszel szemben
Lázár 500 milliárdból építene meg 32 kilométernyi gyorsforgalmi utat
Az M100-nak 2022-ben egyszer már nekifutottak.
Orbán a Nemzet Radírjával tartott terepszemlét a Digitális Polgári Körök szeptemberi nagygyűlésének helyszínén
Jön egy kis szünet a kánikulában, de utána ismét brutális hőség vár ránk
Orbán és a Habsburgok politikai szimbiózisa – a Der Standard exkluzív összeállítása
Jachtvásárlásra, szvingerklubra, alpakákra jutott az EU-pénzből? – Áll a bál Lengyelországban
Óriási vita tört ki Lengyelországban néhány igazából jelentéktelen uniós támogatási tétel miatt.
Több dolog miatt is kilógnak régiós társaik közül a magyar szupergazdagok
Mit tegyünk, ha gonosz erők irányítják az országunkat?
Zelenszkij: Értjük, mit akarnak az oroszok, megpróbálják átverni Amerikát
RTL: Orvosi köpenyből félmilliós szoknya – így jutott a csúcsra Várkonyi Andrea
Erős földrengés rázta meg Törökország északnyugati részét, 16 épület összedőlt
Orbánt a példaképének tekinti, Trump híve volt a vámvitáig – nagyot nyerhet vele a populizmus Közép-Európában
Megbocsátani sohasem fogok – angliai életéről vallott Ágoston László operaénekes-marketinges
Boomer a Szigeten, azaz hosszú út a rocktól a technóig és vissza
A Sziget VIP-részlegében bukkant fel Anya Taylor-Joy és férje
„Gáza éhenhal” – tiltakozó felirat került ki a Széll Kálmán térre
„Halálosan unottan indultam neki, de mindig megerőltettem magam” – randifásultságba süppednek az online ismerkedő tömegek
Bige László fia belépett egy Tisza Szigetbe
Bige Dávid azt mondta, havi tízezer forinttal támogatja a pártot
Orbán Viktor szerint akinek nincs lakása, az nem polgár
Szeptember 20-ra nagy találkozót hirdetett a Digitális Polgári Köröknek.