szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Folytatja a 4-es metró alagútjának az építését a Bamco, s legkésőbb május közepén megkezdi a Duna alatt átvezető rész fúrását - hangzott el a BKV vezetőinek szerdai tájékoztatóján.

Kocsis István vezérigazgató bejelentette: a 4-es metró alagútját építő Bamco konzorciummal április 14-e óta folytatott vitában "győzött a józan ész"; a cégcsoporttól kedden levelet kapott, amelyben közölték, hogy azonnal készek folytatni az alagútépítést.

Klados Gusztáv, a 4-es metró projektigazgatója elmondta, hogy a Bamcónak az alapszerződés szerint 27 hét alatt kellene eljutnia az alagút fúrásával a Keleti pályaudvarig. Ehhez képest a cégcsoport 52 hetes ütemtervet terjesztett elő. A főváros és a BKV ezt nem fogadja el, s jelenleg 47 hétnél tart a vita. A fúrópajzsok egyébként két éve indultak útjukra az Etele tértől, s az eredeti tervek szerint már el kellett volna jutniuk a Keleti pályaudvarig.

A Bamco által benyújtott 35 milliárd forint pluszkövetelést a BKV teljesen jogszerűtlennek tartja, ez nem felel meg a szerződési kritériumnak - tette hozzá a projektigazgató. Elmondta azt is, hogy a Bamco eddig alapvetően nem épített mást, mint amit megrendeltek, így követelései döntően jogtalanok. A társaságcsoport 210 követeléséből három jutott el a döntőbizottsághoz. A követelések rendezésének végső fóruma a választott bíróság.

Klados Gusztáv kifejtette: a Bamcótól szerdán úgy értesültek, hogy a cégcsoport visszahívta Franciaországból az alagútfúró-pajzsos építésvezetőt, és hosszú szünet után a jövő héten megkezdik a pajzs mozgatását az alagútban. A legkésőbb május 18-ra elkezdődik az alagút fúrása, addig az előkészületek folynak.

Kocsis István leszögezte: a jelenlegi helyzetnek az a fontos üzenete a többi vállalkozó számára, hogy csak jogszerű követeléseket fogadnak el. Mint a vezérigazgató megjegyezte, azt még nem tudni, hogy mennyi lesz a Bamcónak kifizetendő végső összeg, ez végső soron akár egy választott bírósági eljárástól is függhet. Klados Gusztáv projektigazgató kitért arra is, hogy a Bamco követeléseinek többsége a munkálatok elhúzódásával függ össze. A döntőbizottságnak, a döntnököknek kell majd elbírálniuk, hogy összességében a kivitelező hány napot késett a megbízó hibájából, és annak mennyi a napi összege.

A BKV offshore szerződéseivel kapcsolatban a héten kezdődött rendőrségi nyomozás kapcsán Kocsis István kérdésre azt mondta: mindenkinek joga van feljelentést tenni, amit ki kell vizsgálni. A cég belső ellenőrzése ezt a kérdést áttekinti és a felügyelőbizottság elé terjeszti megállapításait. A vezérigazgató megerősítette, hogy indokolt volt a tanácsadó cégek bevonása, mivel olyan tudást kellett bevonniuk, amihez ők nem értenek. Megjegyezte, hogy tavaly egész évben 420 millió forintot, kinevezésének négy hónapja alatt pedig  40 millió forintot költött a cég tanácsadókra.  

Mint azt az MTI korábban a birtokába került vállalati belső összesítés alapján megírta, az elmúlt két évben a cég több mint 1,7 milliárd forintot költött tanácsadókra. Ebből 2007-ben 973 milliót, tavaly augusztus 31-ig 409 milliót, az új vezérigazgató kinevezését követően pedig 390 millió forintot fordítottak tanácsadókra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

A DBR szerint jogtalan a fúrópajzs-leállás

A munkálatok folytatására szólította fel a Bamco konzorciumot a DBR Metró Projekt Igazgatóság; keddi közleményük szerint jogszerűtlen az újabb leállás, és van forgatókönyvük arra az esetre is, ha a francia kivitelező nem változtat álláspontján.

MTI Itthon

12 milliárd forintba kerül a 4-es metró járműtelepe

Mintegy 12 milliárd forintból építi meg a közbeszerzési eljárás nyertese, a Swietelsky Magyarország Kft. a 4-es metró kelenföldi járműtelepét - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság szerdán az MTI-vel.

MTI Itthon

Megegyezés születhet a 4-es metrónál

A Népszabadság szerint hetven százalék esély van arra, hogy a 4-es metró alagútját fúró konzorcium a BKV-val megegyezik, és a Bamco cégcsoport összesen 35 milliárd forintos többletkövetelésének egy részét mégis kifizetik. A Bamco egy hete kedden állította le a munkát.

MTI Itthon

4-es metró: közbeszerzési gond a kelenföldi tenderen

További információkat kért hétfőn a BKV Zrt. igazgatósága ahhoz, hogy a 4-es metró kelenföldi járműtelepének építésére kiírt több mint tízmilliárd forintos közbeszerzési eljárásban döntés születhessen - tudta meg az MTI a testület tagjaitól.

MTI Itthon

Két hét múlva bonthatnak szerződést a metróalagút építőjével

Maximum két hetet adott a DBR Metró Projekt Igazgatóság a francia Vinci vezette Bamco konzorciumnak, hogy újra felvegye a munkát a 4-es metró alagútjának építésén - közölte Klados Gusztáv, az igazgatóság projektigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.