Gulyás szerint békepártiság jele, hogy az USA rakétákat küld Ukrajnának - élőben a kormányinfóról
Kormányinfót tart Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Percről percre közvetítjük.
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint elhibázott a mesterséges dugó ötlete; a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelentene, amúgy a forgalomcsökkentés ötletét jónak tartják.
A tervben szereplő útvonalak mind sugárutak, észak-déli, illetve kelet-nyugati közlekedési folyosók, ezek részleges lezárása aránytalanul nehezítené a forgalmat - mondta Kovács Kázmér. Hozzátette: a lezárások miatt az autósok a párhuzamos utakat veszik majd igénybe, ami a pesti alsó rakpartnál azt jelenti, hogy a forgalom át fog tevődni Budára és megnöveli a hidak forgalmát is. Szerinte emiatt nyáron is - amikor kevesebb autó közlekedik - ugyanolyan dugók lesznek, mint egy nem nyári hónapban.
Közölte: azért is elhibázott a tervezet, mert nem nyújt megfelelő alternatívát az autósoknak; nincsenek P+R parkolók, illetve tervezett "P+R" buszok sem jelentenek igazi alternatívát. Szerinte a keddi sajtótájékoztatón említett Bécsben és Szöulban azért lehetett sikeres a sávlezárásos forgalomcsökkentés, mert a tömegközlekedés sokkal magasabb színvonalon működik. A Ráday utca is rossz példa, hiszen nem lehet a IX. kerületi kis utca, illetve az egyik sugárút, a Rákóczi út forgalmát összehasonlítani - mondta.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott: a belváros forgalomcsökkentésével egyetértenek, a mesterséges dugó megvalósítását azonban "rossz ötletnek" tartják. Kifejtették, hogy szerintük a belváros forgalmának csökkentését csak jó és versenyképes tömegközlekedéssel lehetne elérni. Szerintük "csak szép álom maradhat" az autósok tömegközlekedésre átszoktatása a jelenlegi tömegközlekedési kínálat mellett, mivel több mint 40 BKV-vonalon ért el kritikus szintet a zsúfoltság. Ráadásul a BKV buszparkja véges, több busz beszerzésére, bérlésére közbeszerzési korlátok miatt júliusig nincs már mód.
Álláspontjuk szerint jelentős tömegközlekedési kapacitásbővítés, a javaslatban szereplőnél sokkal több buszsáv lenne szükséges. Megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelenti: a villamosvonalak egy sáv elvételével betölthetik a forgalomcsillapítás szerepkörét, de egyben valódi, nagy kapacitású és színvonalas tömegközlekedési alternatívát is nyújthatnak a belváros fő tengelyein.
Koncepcionálisan hibásnak tartják a tanulmány azon részét, amely szerint a lezárt sávok helyén több úton nem buszsávot, hanem felszíni parkolóhelyeket hoznának létre, például a még új buszjárattal is ellátni kívánt, buszsávval nem rendelkező Bajcsy-Zsilinszky úton.
A VEKE úgy látja, a javaslat jelen formájában több kárt okozna, mint amennyi hasznot hozna. "Rendkívül veszélyesnek és az eredeti célokkal ellentétesnek, sőt kifejezetten kontraproduktívnak tartjuk a javaslatot, amely egyetlen dologra alkalmas: a várospolitikailag és közlekedésszakmailag fontos forgalomcsillapítási lépések lejáratására" - fogalmazott az egyesület közleményében.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese keddi sajtótájékoztatóján beszélt arról a tervről, amely szerint július 4-e és augusztus 2-a között több fő közlekedési útvonalat, így a Rákóczi utat, a Kossuth Lajos utcát, a pesti alsó rakpartot, a József Attila utcát, a Bajcsy-Zsilinszky utat, illetve az Üllői út egy részét sávlezárással szűkítenék. A főváros ezzel okozna mesterséges dugókat, hogy így teszteljék forgalomcsökkentési terveiket. A tanulmány szerint buszsávokat alakítanának ki a forgalmi sávokból, több bicikliutat és járdát biztosítanának a nem autóval közlekedőknek.
Kormányinfót tart Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Percről percre közvetítjük.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában.
Az MVM elkezdi kiküldeni az elmaradt villanyszámlákat.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.
A politikus szerint minden jelöltnek mérlegelnie kell, hogy az indulása hozzátesz-e az ország jövőjéhez.