A 4-es és 6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri, illetve Fehérvári úti végállomásán a legforgalmasabb reggeli és délutáni időszakban csak a jegyek és bérletek ellenőrzése után szállhatnak fel az utasok. A rendszert tavaly novemberben alkalmazták először, hatására az utasbiztonságon túl jelentősen nőttek a jegy- és bérleteladások - közölte a BKV.
Az ügyfélszolgálatra érkezett észrevételek összegzését követően a BKV az ellenőrzés folytatása mellett döntött, melynek továbbra sem a pótdíjazás, hanem éppen a büntetés elkerülése a célja - írták.
Június 2-ától a BKV kísérleti jelleggel bevezeti egyes járatain az elsőajtós felszállási rendszert is. Ennek lényege, hogy a buszokra csak az első ajtónál lehet felszállni, ezzel egy időben az érvényes jegyet, bérletet fel kell mutatni. A jeggyel nem rendelkező utasok a járművezetőnél megvehetik 400 forintért.
Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra a 2. és 3. ajtóknál lesz lehetőség, amit az ott szolgálatot teljesítő egy-egy biztonsági őr felügyel. Az elsőajtós felszállási rendszert a BKV a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon vezeti be.
Június elsejétől a BKV újra elindítja a már hagyományosnak tekinthető pótdíjkedvezményt is. Ennek keretében - közlésük szerint - két hónapon keresztül a fizetési meghagyással és bírósági ítélettel nem érintett tartozások teljes összegéből 20 százalék engedményt kapnak az utasok.
A BKV közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy az átállás az első napokban nem lesz problémamentes, számítani lehet arra, hogy a buszok a megszokottnál valamivel többet állnak majd a megállókban. Az elsőajtós felszállás megvalósítása nem jár többletköltséggel, mert a szükséges létszámot átcsoportosítással oldják meg.
Fokozott ellenőrzés, első ajtós felszállás egyes BKV-járatokon
Fokozott ellenőrzést vezet be a BKV a 4-es és 6-os villamosok végállomásain május 25-étől, júniustól pedig egyes vonalakon bevezetik az első ajtós felszállási rendszert - tájékoztatott a közlekedési társaság.

Bejárta egész Európát, aztán rangsorolta az összes országot
Egy szomszédos és egy visegrádi ország is a dobogón, de vajon hányadik helyre került Magyarország?
A jegybank kiszámolta, mit érnek Nagy Márton árkorlátozásai
Idén legjobb esetben 0,8 százalékponttal mérséklik az inflációt a kormányzati árkorlátozások, de minél többet hosszabbítgat a kormány, a hatás annál csekélyebb lehet.
Selyem Zsuzsa: „A Drakula-mese ugyanazt a szerepet kapta, mint a fröccsöntött székelykapu”
Az aszállyal a kormány se tud mit kezdeni: jelentősen drágult a HVG bevásárlókosara júniusban
Vegyszerezéssel okoztak hatalmas kárt Budaörsön védett növény- és állatfajok élőhelyén, ahová lakóparkot terveznek építeni
Alkotmánybírósághoz fordul az Országos Bírói Tanács az igazságügyi törvények miatt
Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
Szeretettel Brüsszelből: több mint egy éve kormány nélkül Európa fővárosa
Telex: Tucatszámra küldik el a dolgozókat a debreceni CATL-től
A portál forrásai szerint kínaiak érkeznek a helyükre.
Hiába ment le a Pride, Hadházy Ákos kedden is tüntetett a Ferenciek terén
A független országgyűlési képviselő mai demonstrációjára kevesebben gyűltek össze mint a múlt héten.
Timothy Garton Ash: Milosevics sorsa várhat jövőre Orbánra
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.