szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Lezárták Budapesten a Műegyetem rakpartot várhatóan 2010 szeptemberéig, mert a Szent Gellért térről elindított alagútfúró pajzsokat a jövőben innen szolgálják ki - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

A pajzskiszolgáló berendezéseket fokozatosan telepítik át az Etele térről a Szent Gellért térre, ahol az állomás és a mozgólépcső lejtakna építése is folytatódni fog, és a kijárat építése is megkezdődik - olvasható a cég közleményében.

A Műegyetem rakpart helyett a közlekedőknek azt tanácsolják, hogy a Budafoki utat és Bartók Béla utat használják, de a Budafoki út Szent Gellért téren lezárt rövid szakaszát is újra igénybe vehetik majd az autósok.

A budai felső és alsó rakpart együttesen nem lesz lezárva. A budai alsó rakpart dél felől június közepéig a Margit hídig, június közepétől csak a Lánchídig használható, de a Lánchídtól a felső rakparton ekkortól is tovább tud majd haladni észak felé az autósforgalom. A Műegyetem rakparton a 2010 szeptemberéig történő lezárás után a metróépítési munkák miatt további lezárásra várhatóan már nem lesz szükség.

Várhatóan 2010 szeptemberéig így marad
© MTI - Mohai Balázs

Az alagútépítési munkák a budai oldalon befejeződtek, a déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá. A folyó alatti alagutak egy részének kiszolgálását még az Etele térről kell majd az építő Bamco konzorciumnak megoldania. Néhány hét múlva már a Gellért tér mellől történik majd a kifejtett föld elszállítása, illetve az alagútfalazati elemek beszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik a Baross téri állomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát - közölték.

Kifejtették, hogy a pajzsok maximális előrehaladása esetén a kitermelt föld mennyisége mintegy 1200 köbméter lesz naponta, amelynek elszállításához napi mintegy 120 tehergépkocsi szükséges. A pajzsok esetében jellemzően folyamatos, 24 órás munkavégzés során óránként átlagosan öt teherautó fog közlekedni a Műegyetem rakparton a Lágymányosi híd felé, majd a hivatalos lerakóhelyek irányába. Ez valószínűleg nem lesz jelentős hatással a kerület életére. A metróberuházás miatt korábban már két alkalommal is lezárták a Műegyetem rakpartot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Megegyezés születhet a 4-es metrónál

A Népszabadság szerint hetven százalék esély van arra, hogy a 4-es metró alagútját fúró konzorcium a BKV-val megegyezik, és a Bamco cégcsoport összesen 35 milliárd forintos többletkövetelésének egy részét mégis kifizetik. A Bamco egy hete kedden állította le a munkát.