Áradt a felgyorsult Tisza és mindent letarolt
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Elakadt a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Duna alatt, mert az eddigitől eltérő szerkezetű agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.
Hasonló gondok miatt már többször le kellett állítani rövid időre a fúrópajzsot, mert a folyamatosan változó talajviszonyokhoz kell igazítani a marótárcsát - olvasható a közleményben.
Mivel a Duna alatt fokozott a veszély, ezért tárcsát mintegy fél méterre visszahúzzák és keszonnyomás alatt megtisztítják, majd átállítják. A szakemberek azt remélik, hogy szerdán elkezdődhet a tisztítás és a hét végére végeznek a munkálatokkal. Az átmeneti leállás miatt a korábban előre jelzett ütemterv tartható marad – írták.
A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá és múlt péntekig mintegy 190 métert tett meg a 300 méterből. Amint átér a déli alagútfúró pajzs a pesti oldalra, északi párja is elindulhat a Szent Gellért térről.
A DBR korábbi közlése szerint az alagútépítési munkák a budai oldalon teljesen befejeződtek. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés Kelenföldről fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre.
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Pannonhalmán mondta el augusztus 20-i ünnepi beszédét a Tisza Párt elnöke.
Kína és Oroszország is részt venne a kidolgozásban, dobta fel az orosz külügyminiszter.
A rendőrség ugyanakkor nem akarja elárulni, hogy milyen bűncselekmény gyanújával indítottak eljárást.