szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elakadt a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Duna alatt, mert az eddigitől eltérő szerkezetű agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

Hasonló gondok miatt már többször le kellett állítani rövid időre a fúrópajzsot, mert a folyamatosan változó talajviszonyokhoz kell igazítani a marótárcsát - olvasható a közleményben.
   
Mivel a Duna alatt fokozott a veszély, ezért tárcsát mintegy fél méterre visszahúzzák és keszonnyomás alatt megtisztítják, majd átállítják. A szakemberek azt remélik, hogy szerdán elkezdődhet a tisztítás és a hét végére végeznek a munkálatokkal. Az átmeneti leállás miatt a korábban előre jelzett ütemterv tartható marad – írták.
   
A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá és múlt péntekig mintegy 190 métert tett meg a 300 méterből. Amint átér a déli alagútfúró pajzs a pesti oldalra, északi párja is elindulhat a Szent Gellért térről.
   
A DBR korábbi közlése szerint az alagútépítési munkák a budai oldalon teljesen befejeződtek. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés Kelenföldről fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

A DBR szerint jogtalan a fúrópajzs-leállás

A munkálatok folytatására szólította fel a Bamco konzorciumot a DBR Metró Projekt Igazgatóság; keddi közleményük szerint jogszerűtlen az újabb leállás, és van forgatókönyvük arra az esetre is, ha a francia kivitelező nem változtat álláspontján.