szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem lesz pontonhíd a Dunán, miután a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén számos érvet sorakoztattak fel a korábban Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes által felvetett ideiglenes átkelő ellen - tudta meg az MTI a városháza sajtóirodájától.

A sajtóiroda az MTI kérdésére azt közölte, hogy a kabinet ülésén túl már nem várható egyéb döntés a pontonhídról, így azt nem építik meg a Margit híd pótlására. Korábban Nyáry Krisztián, a fővárosi önkormányzat kommunikációs igazgatója azt közölte, hogy a kabinetben elhangzott: a pontonhíd nem jelentene valódi megoldást a Margit híd kiváltására, mert például az ideiglenes híd áteresztő képessége rendkívül kicsi (óránként 100-200 autó hajthatna át rajta), míg a Margit hidat naponta átlagosan 50-60 ezer autó használja. További problémát jelentene, hogy a pontonhídra való fel- és lehajtást az alsó rakpartokról oldották volna meg, ahol így "gyakorlatilag leállna a forgalom" és folyamatos dugók alakulnának ki.

A közleményben azt is problémásnak nevezik, hogy a sűrű nemzetközi hajóforgalmat - a szabályok értelmében - nem lehet korlátozni, s emiatt a pontonhíd rendszeres nyitása és zárása tovább csökkentené a híd áteresztő képességét. A közleményben Nyáry Krisztián emlékeztet arra, hogy a közlekedési szakemberek - együttműködve a Honvédelmi Minisztérium (HM) és számos hatóság illetékeseivel - több lehetőséget is megvizsgáltak a Margit híd kiváltására. A pontonhíd a HM tájékoztatása szerint 7 milliárd forintos telepítési és működési költséget igényelne, emellett hasonló nagyságrendű egyéb járulékos  karbantartási költség merülne fel.

A Margit hidat augusztus 21-én zárják majd le az autósforgalom elől, és várhatóan egy éven át nem lehet majd autóval áthaladni a dunai átkelőn. A híd lezárásának idején nem áll le a villamosforgalom és gyalogosan, valamint biciklivel is át lehet jutni rajta. A Margit híd mindkét hídfőjének környezetében teljesen új forgalmi rend lép majd életbe a felújítás alatt és új jelzőlámpás csomópont is épül a Frankel Leó út és a Török utca kereszteződésében - olvasható a közleményben.

A Honvédelmi Minisztérium korábban azt közölte, hogy naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán. A tárca ezzel Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azon kezdeményezésére reagált, hogy a Margit híd felújítása alatt egy alkalmi átkelővel lehetne segíteni a főváros közlekedésén. A tárca közleménye szerint a 20 millió forintos összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit.

A minisztérium szerint azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség - amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik -, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt napi minimum 480 emberre van szükség a híd működtetéséhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Margit híd: Tarlósnak tetszik Hagyó pontonhídas ötlete

Tarlós István szerint működőképes gondolat a Margit híd felújításának idejére létesítendő ideiglenes pontonhíd. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője csütörtökön azt mondta: csak a költségek pontos ismeretében lehet ez ügyben véglegesen állást foglalni.

MTI Itthon

Pontonhíd venné át a Margit híd kieső forgalmát

Ideiglenes pontonhíd létrehozásának a lehetőségét, a város határán ideiglenes P+R parkolók kialakítását, valamint újabb buszsávok esetleges kijelölését is vizsgálják annak érdekében, hogy a Margit híd felújításának egy éve alatt minél kevesebb kellemetlenséget kelljen elviselniük a budapestieknek - közölte Hagyó Miklós szerdán.