szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BKV belső ellenőrzése büntető feljelentést javasolt a luxusmetró-tanulmány, valamint a Libegő, a Fogaskerekű és a Sikló népszerűsítéséről szóló két, egyenként 9-9 milliós tanulmány ügyében. A feljelentést a cég meg is tette - írja az Index hírportál. A Magyar Nemzet szerint valószínűleg összevonják a BKV-s ügyek nyomozását?

Az internetes lapban korábban ismertetett kétes értékű tanulmányokról a most elkészült belső ellenőri jelentés kimondta: szükségtelenek, ráadásul hibásak voltak, az egyik esetben pedig már a szerződéskötést megelőzően elkészültek.

A BKV 2007. október 8-án kötött szerződést a SODA Reklám Kft.-vel a kisföldalatti "luxusmetróvá történő pozícionálására", 2008. április 1-én pedig a Libegő, a Fogaskerekű és a Sikló népszerűsítéséről szóló tanulmány megírására. Az elsőt Antal Attila vezérigazgató, a másodikat Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató írta alá - közli az Index.

Mint írja, a belső ellenőri jelentés szerint a BKV sosem tervezte a kisföldalatti luxusmetróvá alakítását, ezért ilyen tanulmányra nem volt szükség. A tanulmányok továbbá kommunikációs szempontból is több hibát tartalmaznak, felhasználhatóságuk erősen kérdéses. A szerződéseket mindkét esetben versenyeztetés nélkül kötötték.

A vizsgálat azt is megállapította - írja az Index -, hogy a Libegő, a Sikló és a Fogaskerekű népszerűsítését taglaló tanulmány már két hónappal a kiírás előtt elkészült. A jelentés szerint az anyag tartalmi elemeit jórészt marketing tankönyvekből emelték át, nem tettek hozzá semmi plusz információt, ami konkrétumok nélküli, elnagyolt, a reális alapokat és a szakmai alátámasztást is nélkülöző írásokhoz vezetett.

A jelentés szerint felmerül a Btk.-ba ütköző cselekmények elkövetésének a gyanúja, ezért a BKV vezérigazgatója feljelentést tett a Budapesti Rendőr-főkapitányságon - olvasható az Indexen.

Magyar Nemzet: Összevonják a BKV-s ügyek nyomozását?

A büntetőeljárásról szóló törvény szabályai szerint valószínűsíthető, hogy összevonják a BKV-s végkielégítések és tanácsadói szerződések miatt indított nyomozásokat - értesült a Magyar Nemzet. A lap hétfői száma szerint nem zárható ki az sem, hogy a vizsgálatok során olyan dokumentumok kerülnek a nyomozó hatóságokhoz, amelyek más bűncselekmények gyanúját is megalapozhatják majd.

Mint ismeretes, a BKV humánpolitikai igazgatója, Szalainé Szilágyi Eleonóra végkielégítése ügyében folytat nyomozást a rendőrség augusztus óta. A lap információja szerint az eljárás során megállapították, hogy tavaly december 31-i hatállyal Antal Attila, a cég akkori vezérigazgatója közös megegyezéssel megállapodott Szalainéval a munkaviszony megszüntetéséről, ami formailag úgy történt, mintha rendes felmondással váltak volna meg tőle.

A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy emellett Szalainé térítésmentesen megkapta a szolgálati autóját és elengedték a cégnél meglévő lakáshitelét. A nyomozás során kiderült az is, hogy az igazgató előre hozott öregségi nyugdíjra is bejelentette igényét, amelyet már 2007 decemberétől meg is kapott. Erről azonban nem értesítette munkaadóját, pedig a BKV-nál érvényben lévő kollektív szerződés, a munka törvénykönyve és Szalainé munkáltatói szerződése szerint nem járt volna neki végkielégítés, ha nyugdíjat is kap.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Itthon

Kik írták a botrányos tanulmányokat a BKV-nak?

Papíron PR-tevékenységgel és ingatlanforgalmazással foglalkozik az a svájci társaság, amely a BKV hitelfelvételi lehetőségeinek felmérésére írt, plágiumgyanús tanulmányért több mint nyolcvanezer eurós díjazást zsebelhetett be a közlekedési vállalattól. A hvg.hu kiderítette, kik állnak a genfi cég mögött.

Stork Natasa: Sokáig fel sem merült bennem, hogy valaha élvezném majd azt, hogy néznek

Stork Natasa: Sokáig fel sem merült bennem, hogy valaha élvezném majd azt, hogy néznek

Turistabuszok özönétől tartanak a Déli pályaudvar régi vágányai mellett élők

Turistabuszok özönétől tartanak a Déli pályaudvar régi vágányai mellett élők

Európai Gyógyszerügynökség: Nem világos az összefüggés a Johnson & Johnson vakcinája és a vérrögképződéses esetek között

Európai Gyógyszerügynökség: Nem világos az összefüggés a Johnson & Johnson vakcinája és a vérrögképződéses esetek között