Két éven belül megindulhat a dunai tömegközlekedés Budapesten, a jelenlegi igényfelmérések alapján a folyó menti ingatlanfejlesztések, az irodák, lakóházak és az egyetemek jelentős potenciált rejtenek - mondta a lapnak Reményi László, a BKV kereskedelmi osztályvezetője.
A BKV két tervet készített a vízi tömegközlekedés újraindítására, ezekhez a dunai közlekedés fejlesztését szolgáló, 1,03 milliárdos keretű uniós pályázatból remélnek több száz millió forint forrást. A már meglévő 22 kikötő közül ötöt fejlesztenének, illetve négy újat építenének.
A gyorsabb közlekedést lehetővé tevő járművek vásárlásának támogatása e pályázat keretein belül nem megvalósítható - egy megfelelő gyorsjáratú hajó 300 és 800 millió forint közötti összegbe kerül. A társaság jelenlegi, 11 egységből álló hajóparkja azonban elegendő kapacitást jelent a vízi tömegközlekedés működtetésére - tette hozzá Reményi. A tervek szerint a járat északi végpontja a Megyeri híd vagy a jelenlegi Meder utcai kikötő lenne, délen pedig a Boráros tér alatt található Millennium városközpontig közlekedne, kezdetben napi 500 és 1000 közötti utassal a fedélzetén.
Vissza kell szoktatni az embereket a vízi közlekedésre, ami egy hosszú folyamat - fogalmazott az osztályvezető, hozzátéve: a versenyképesség komoly gátja a hajós közlekedés sebessége, de a városi közlekedést lassító körülmények a hajózást hozzák előnyösebb helyzetbe. Akkor jelenthet valódi alternatívát a szárazföldi közösségi közlekedéssel, illetve az autóhasználattal szemben, ha az utasoknak bizonyos szempontból pluszszolgáltatást nyújt. Ez lehet a kényelmesebb utazás, de akár az igénybe vehető vezeték nélküli internet-hozzáférés is. A város északi és déli vége közötti távolság lefelé jelenleg öt megállóval 1 óra 20 perc alatt hajózható - a meglevő hajókkal. Ez akár versenyképes is lehet annak a körnek, amely otthona és munkahelye közelében el tudja érni a kikötőket.
A BKV által készített reprezentatív célközönségi felmérés szerint - amennyiben ez a menetidő tartható - az ott dolgozók és ott lakók 30-40 százaléka igénybe venné a szolgáltatást, a kiegészítő szolgáltatásokkal pedig egy némileg magasabb árszinten is vonzó lehet a vízi utazás lehetősége.
Az uniós támogatáshoz kapcsolódó fejlesztések másik szegmense a Budafok és Csepel központjának összeköttetését megvalósító személyszállító hajójárat elindítása a személy- és kerékpáros forgalom számára - itt azonban még több vízügyi problémát is meg kell még oldani Reményi szerint.
A dunai tömegközlekedés azt követően került ki a közösségi közlekedés támogatott köréből, hogy a rendszerváltás utáni időszakban a motorizációval nem tudott lépést tartani. A közösségi célú igénybevétel a felmérések alapján visszaesett, a forgalom csökkenésével pedig a hangsúly áthelyeződött a turisztikai jellegre. Ennek ellenére az eszközállomány egy része a BKV tulajdonában maradt, ezeket jelenleg is alvállalkozók működtetik, bérleti konstrukcióban.
Dunai hajós tömegközlekedést tervez a BKV
A BKV uniós források segítségével kezdene a dunai közösségi közlekedés újraindításába: a kikötő-felújítások révén két éven belül beindulhat a Budapestet észak-déli irányban átszelő vonaljárat - olvasható az Index hírportálon a Napi Gazdaság cikke nyomán.

Mit hozhat Orbánnak a kiskorúak megrontásáról rappelő Dopeman?
Nem csak Majka, Dopeman számai is gondot okozhatnak Orbán Viktornak.
Magyar Péter Dopemanről: „Nőgyűlölő, nőverő kábítószeres figura a Fidesz új arca”
„Magyar Péter gazdáival érdemes Orbán Viktornak vitáznia” – videó a kormányinfóról
A HVG kérdései és Gulyás Gergely válaszai a kormányinfón.
Kormányinfó: Novák Katalin közpénzből vett fürdőköpenye belefér, Ruszin-Szendi fürdőruhája nem
Tóta W. Árpád: Van élet Orbán nélkül
Tusványosi öreg harcos vs. fiatalok – amit a koncertlázadás elárul a NER állapotáról
Egyre távolabb kerül az Orbán-rendszer a valóságtól és a fiataloktól.
Mindenki rémálma: összeomlott egy vidámparki extrém körhinta Szaúd-Arábiában (videó)
Kulja András szerint Takács Péter sógora is a nagy lélegeztetőgép-biznisz közelében volt
Kiderült, kik lesznek a Digitális Polgári Körök koordinátorai
Marabu Féknyúz: Digitális Polgári Köret
Az oroszok azt állítják, 16 hónap után elfoglalták Csasziv Jar városát
Az ukrán parlament visszaállította a korrupcióellenes hivatalok függetlenségét
Trump megsértődött, hogy Kanada támogatja a palesztin államiságot és vámokkal fenyegetőzik
Majka a visszavonulásán gondolkodik
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.