szerző:
hvg.hu

Személyiségi jogok megsértése miatt indított kártérítési pert nyertek a Fővárosi Bíróságon Veres János volt pénzügyminiszter fiai a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft., valamint a Hír Televízió Zrt. ellen a nyírbátori üzleti vita néven ismertté vált ügyben. Az ítélet nem jogerős - közölték az érintett felperesek kedden az MTI-vel.

A bíróság kötelezte a kiadót és a televíziót, hogy 15 napon belül külön-külön fizessen Veres Gábor és Veres Tamás részére személyenként 500-500 ezer forintos kártérítést. Emellett a két intézménynek 80-80 ezer forint perköltséget is meg kell térítenie - tudatták a pernyertesek.

A közlés szerint a bíróság az ítéletében megállapította: a kiadó lapja, a Magyar Nemzet 2007. augusztus 17-ei számában A Veres fiúk esete a nyírbátori büféssel című cikkében valótlanul állította, hogy Veres János gyermekei a nyírbátori Azfeszt Fesztivál szervezésénél zsarolást követtek volna el, illetve valótlanul állította azt is, hogy Veres Tamás végignézte volna egy helyi büfés bántalmazását.

A bíróság szerint a lap internetes honlapja, az mno.hu 2007. augusztus 21-ei, Veres-klán című írásában ugyancsak valótlanul állította, hogy Veres Gábor és Veres Tamás "legprimitívebb maffiózóként" megfenyegettek volna egy büfést, erőszak alkalmazását helyezték volna kilátásba, illetve hogy Veres Tamás jelenlétében fojtogatás történt volna. A közlemény továbbá olyan hamis látszatot is keltett, hogy a nyírbátori strandon egy büféssel kialakult üzleti vita önbíráskodásnak, vagy zsarolásnak minősülne.

Az újság és az internetes honlap az állításokkal megsértette a volt pénzügyminiszter fiainak jó hírnév védelméhez fűződő személyiségi jogait.

A Fővárosi Bíróság a Hír Televízió Zrt.-vel kapcsolatban megállapította: a Hír TV 2007. augusztus 17-én sugárzott Célpont című műsorában hozzájárulás nélkül, rejtett kamerás felvételt készített Veres Gáborról, míg Veres Tamásról képmást és hangfelvételt tett közzé. Az ítélet szerint a televízió ezzel megsértette a felperesek képmás és hangfelvétel védelméhez fűződő jogait.

A bíróság nem jogerős ítéletében a két sajtóorgánumot eltiltotta a további jogsértéstől. Az ítéletet közlő felperesek beszámoltak arról is, hogy a kártérítési per harmadik alperesével, Baracsi Lajos nyírbátori büféssel szembeni keresetüket a bíróság elutasította.

Az MTI megkeresésére Szikszai Péter, a Hír TV hírigazgatója azt közölte, nem kívánnak reagálni a Fővárosi Bíróság ítéletére. Liszkay Gábort, a Magyar Nemzet főszerkesztőjét az MTI-nek kedd estig nem sikerült elérnie.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Micsoda egybeesés – a robbanás után leállt több oroszországi nukleáris mérőállomás

Micsoda egybeesés – a robbanás után leállt több oroszországi nukleáris mérőállomás

Százezrek tüntetnek Hongkongban, a szomszédos Sencsenben pedig gyakorlatoznak a katonák

Százezrek tüntetnek Hongkongban, a szomszédos Sencsenben pedig gyakorlatoznak a katonák

Kihajózott az iráni tankhajó Gibraltárból

Kihajózott az iráni tankhajó Gibraltárból

Az északírek többsége támogatná a tartalékmegoldást

Az északírek többsége támogatná a tartalékmegoldást

50 év után is a gonosz metaforája Charles Manson, akinek parancsára 9 embert öltek meg

50 év után is a gonosz metaforája Charles Manson, akinek parancsára 9 embert öltek meg