szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sikeresen teljesítette az első komfortteszteket a Metropolis típusú metrószerelvény, az új metrókocsik Budapesten a 2-es metró vonalán közlekednek majd, várhatóan ez év decemberétől - tájékoztatott a Fővárosi Önkormányzat, a BKV és a gyártó Alstom cég pénteken.

Az első tesztek péntekre virradó éjjel kezdődtek meg a 2-es metróvonal alagútjában, ez volt az első eset, hogy a szerelvény kísérő jármű nélkül közlekedett. Ezek során a szakemberek nem mértek a megengedettnél nagyobb oldalirányú elmozdulásokat, így a tesztek sikeresen végződtek.
    
A kétlépcsős komfortteszteken a szakemberek az új metrókocsik horizontális és vertikális elmozdulásait vizsgálják, vagyis azt, hogy az új szerelvény nem rángat-e menet közben oldalirányban a síneken. Ezt a pénteki üzemzárás után egy újabb próbafutás követi, amelynek során a szakemberek már a szerelvény maximális sebessége mellett is tesztelik a szerelvényeket.
   
Vizsgálták már korábban - Budapesten és a gyártó franciaországi bázisán is - az új szerelvények hajtás- és fékrendszerét, gyorsulását és lassulását, fedélzeti kényelmi és utasinformációs rendszereinek működését, az irányítórendszerekkel való kompatibilitást. Emellett elvégeztek egy rendkívül intenzív, 14 ezer kilométeres tartóssági tesztet is, 800 méterenkénti megállással és ajtónyitással, eközben mérték a szerelvények belső és külső zajszintjét is.
    
A BKV és az Alstom Transport 2006. május 30-án írta alá az M2 és az épülő M4 metróvonal új szerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződést. A 2-es metróvonalra az Alstom 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülő 4-es vonalra pedig 15, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forint értékben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!