szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tiltakozik Salgótarján polgármestere a Budapest és a nógrádi megyeszékhely közötti közvetlen vasúti kapcsolat megszüntetése miatt. A szabolcs megyei önkormányzat is elfogadhatatlannak tartja az új menetrendet.

A városnak az infrastruktúra fejlesztésére , nem pedig a leépítésére és a vasútvonal bezárására van szüksége - írja közleményben Székyné Sztrémi Melinda (Fidesz), arra reagálva, hogy a közlekedési tárca úgy döntött, megszűnik a közvetlen vasúti kapcsolat Salgótarján és Budapest között.
   
A polgármester emlékeztet a szocialisták 2006-ban tett ígéretére, miszerint Salgótarjánból egy óra alatt elérhető lesz Budapest. A valóságban azonban - teszi hozzá - a 2002 óta halálútnak is nevezett 21-es főúton még csak "itt-ott" készült el a négysávosítás, a határhoz vezető vonatközlekedést pedig "teljesen magára hagyták". 2009 végére "a szocialisták kormányzásának eredményeként immár a vonatok sem fognak eljutni Budapestről Salgótarjánba" - írja.
   
A fideszes városvezető a helyi szocialista politikusokat is hibáztatja a döntésért. Úgy fogalmaz: "Itt az ideje, hogy Boldvai László szocialista országgyűlési képviselő és Dóra Ottó, az MSZP városi frakcióvezetője a kormányzati megszorítások elvtelen támogatásán és egymás vállon veregetésén túllépve végre tényleg tegyenek valamit a salgótarjániakért."

Hónig Péter közlekedési miniszter kedden jelentette be, hogy Budapest, illetve Eger, Salgótarján, Hódmezővásárhely és Szekszárd között megszűnik a közvetlen vasúti kapcsolat, és a megyeszékhelyeket a tervezet szerint sűrűn közlekedő buszjáratok kötnék össze a fővárossal.

Szabolcs is aggódik

A fideszes többségű Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat "döbbenetesnek" tarja és tiltakozik amiatt, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű térséget érinti a legnagyobb mértékben a vasút átalakítási terv - mondta Seszták Oszkár közgyűlési elnök.

A kedden közzétett minisztériumi tervek Szabolcsot 276 kilométeren érintik, a megye 11 vonalából kettőben részben, ötben pedig teljesen leállnának a szerelvények - emlékeztetett a térségi helyhatósági vezető. Kijelentette: ez elfogadhatatlan a régió számára, hiszen "a vasútnak vidékmegtartó szerepe van", s ez a hatás különösen nagy jelentőséggel bírna a halmozottan hátrányos helyzetű térségekben, így Baktalórántháza, Csenger, Fehérgyarmat, Mátészalka, Nyírbátor és Vásárosnamény körzetében, amelyeket kivétel nélkül érintenek az elképzelések.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!