szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A karácsonyi vásárlás nem ruház fel senkit több joggal, mint máskor - közölte a Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség az MTI-vel.

A terméket mindig gondosan meg kell vizsgálni, el kell olvasni a címkéket, s ha valamilyen jelzést, megfogalmazást nem ért a vásárló, kérdezzen rá, és ragaszkodjon a magyar nyelvű használati-kezelési útmutatóhoz. A kereskedő jogszabályi kötelezettsége a termék javítására, cseréjére csak minőségi hiba esetén áll fenn. Ha a a szín vagy a méret nem megfelelő, a kereskedő döntheti el, hogy milyen üzletpolitikát választ a panasz kezelésére. A félreértések elkerülése érdekében a kereskedő ígéretét, vállalását nem árt ráíratni a blokkra.

Ha a termék hibás és jótállási, szavatossági időn belül jelzi a hibát a vásárló, a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a minőségi kifogásról, nyilatkoznia kell a minőségi kifogás rendezésének módjáról, arról, hogy mikor kerül sor a termék javítására, cseréjére, vagy a vételár visszafizetésére. A jogszabályok alapján a vevő választhatja meg, hogy a terméket meghibásodás esetén a vásárlás helyére, vagy a szervizbe viszi vissza.

Amennyiben az előbbit választja az érdeklődő, az üzlet köteles intézkedni a termék javíttatásáról vagy cseréjéről. A kereskedőnek törekednie kell arra, hogy legfeljebb tizenöt napon belül a hibás terméket kijavítsa vagy cserélje, ez idő alatt cserekészülék biztosítása nem kötelező.

Leértékelt terméknél is ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, kivétel, ha a helyszínen a kereskedő felhívja figyelmet a termék valamely hibájára, és egyértelműen közli, hogy a leértékelés oka az adott hiba. Probléma esetén tanácsért fogyasztóvédelmi civil szervezetekhez, vita elbírálására pedig a kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testülethez fordulhat a vevő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!