szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Váratlan szoftverprobléma okozta a hívásfogadási gondokat a Telekom mobilhálózatában pénteken - közölte a szolgáltató az MTI-vel.

A T-Mobile közleménye szerint pénteken a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva, vagy a hangposta jelentkezik.
  
Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.
 
Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője az MTI-nek elmondta: ha és amennyiben a szolgáltatás szüneteltetése meghaladja a négy órát, akkor az ügyfeleket kötbér illeti. Ez az előző hat havi forgalom egy napra vetített részének nyolcszorosa - tette hozzá. Ez vonatkozik a feltöltő kártyás (prepaid) ügyfelekre is. Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka volt T-Mobile előfizető, ami csaknem 5,2 millió.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!