Tetszett a cikk?

Más országokban a Zöld könyvhöz hasonló, iskolai szegregációról és nevelési-munkaerőpiaci problémákról szóló szakmai anyagról hónapokig tartó diskurzus folyik, idehaza azonban agyonhallgatták, s ez a veszély fenyegeti a Bölcsek Tanácsa által készített dolgozatot is - írja az Osztályfőnök.hu-n Schüttler Tamás.

Az érdektelenség, az agyonhallgatás okaira különböző magyarázatokat lehet találni, például azt, hogy a „kerekasztalt” az önmaga és mások által egyaránt lejáratott, politikailag elhasznált Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hívta életre, s a kutatók-fejlesztők munkáját a hitelét vesztett kormány koordinálta, finanszírozta, sőt magát az elemzést is a Miniszterelnöki Hivatal jelentette meg és tette fel honlapjára - írja a cikk szerzője.

Most ismét kísért a veszély, hogy felülről, kívülről osztott bölcsesség gyanánt szemlél majd a közvélemény s persze a pedagógusszakma is, egy nagyon értékes, bölcs, szemléletében egyszerre konzervatív, ugyanakkor sok tekintetben előremutatóan új gondolatokat tartalmazó dokumentumot, amelyet a Sólyom László köztársasági elnök által életre hívott Bölcsek Tanácsa dolgozott ki számos jeles szakértő segítségével.

Pedig a vitaanyag egyik legfontosabb gondolati magva az iskola s benne a pedagógus értékközvetítő szerepének hangsúlyozása, annak kimondása, hogy az értékválság kezelésében, a társadalom morális hanyatlásának megfordításában milyen fontos szerep hárul a pedagógusra.

A cikket teljes egészében elolvashatja ezen a linken.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Újabb böszmeségre készülünk?

A hazai közoktatás óriási hátrányban van a tudásalapú társadalmat gondosan építgető nemzetek rendszerei mögött. Hogy lemaradásunk ne váljon behozhatatlanná, kiváló szakemberek dolgozták ki a kedden bemutatott, diagnózist és cselekvési tervet tartalmazó Zöld könyvet. Most a kormányon a sor. Félő, hogy csak tehetetlen vergődés lesz a dologból.

Itthon

Az iskoláját: miért késik a közoktatás megújítása?

A csatazaj ellenére valódi reformok nem voltak a közoktatásban – állítja Csapó Benő, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének vezetője, a közoktatás megújítását szorgalmazó Zöld könyv társszerkesztője. A döntések, mondja, gyakran tudományos megalapozás nélkül: laikus vélemények alapján, illetve érdekcsoportok közötti egyezkedések eredményeként születnek.