szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Fokozott közúti ellenőrzésekkel szeretne javítani a gyalogosok és kerékpárosok közlekedésének biztonságán a rendőrség, ezért március 1. és 31. között szigorúbban ellenőrzi a gépkocsivezetők által elkövetett szabályszegéseket - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) hétfőn a honlapján.

Márciusban gyakrabban ellenőrzik a gépjárművek sebességét a gyalogos-átkelőhelyek közelében, a szabálysértőkről pedig felvételt készítenek a rendőrök. Mindezzel az a céljuk, hogy felhívják a figyelmet: a zebrát mindig kellő körültekintéssel, fokozott óvatossággal és olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy ha kell, az átkelőhely előtt időben meg tudjon állni a gépkocsivezető - írták.

A rendőrség kiemelt figyelmet fordít márciusban a gyalogosok és kerékpárosok éjszakai láthatóságára is, valamint ellenőrzi a kerékpárok kötelező tartozékait, és igyekszik kiszűrni az ittas bicikliseket. A közlekedési szabályokat megszegőkkel szemben minden esetben határozottan fel fognak lépni - tették hozzá. Az ORFK kiemelte, hogy a gyalogosok és a kerékpárosok egyre gyakrabban szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket: nem az átkelőhelyen vagy tilosban mennek át az úton.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Biciklis rendőröket javasol a Kerékpárosklub

A biciklis rendőrök számára könnyebben megközelíthetőek lennének a szűk utcák, a körülményesen elérhető közterek, a parkok, miközben a környezetkímélő, "halk járőrözési forma" egyúttal látványosan riasztja el a lehetséges bűnelkövetőket - érvel a Kerékpárosklub az országos rendőr-főkapitánynak küldött levelében.

Folk György (hvg.hu) Itthon

"Budapesten már megtörtént a kerékpáros áttörés"

Annak ellenére, hogy a budapesti bringások katasztrofálisnak látják a két kerékkel közlekedők helyzetét a fővárosban, a kerékpározás dán nagykövete szerint messze nem állunk olyan rosszul, mint akár egyes ausztrál vagy amerikai városok kerekezői, noha átfogó kerékpáros koncepcióra valóban égető szükség van.

Itthon

Miért ugrálnak a bringások?

Kedden este láncot alkotva tüntetnek a budapesti Margit híd déli járdáján a kerékpárosok, miután a korábbi tervekkel ellentétes jelenlegi koncepció szerint a felújított hídnak csak az északi oldalán épül kerékpárút. Érti-e a főváros vezetése, hogy mi a főváros és a fővárosiak érdeke?

MTI Itthon

Zöld szólamok helyett: Budapesten a biciklizés nagykövete

A kerékpározás infrastruktúrájának és kultúrájának fejlesztéséről osztották meg tapasztalataikat dán szakemberek magyar kollégáikkal és a nagyközönséggel az Európai Mobilitási Hét utolsó előtti napján, hétfőn rendezett Kerék-Város-Tervezés konferencián Budapesten.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Itthon

Túljutnak-e a hőbörgésen az autós érdekvédők?

Az Emberibb Parkolásért Mozgalom (Empamo) újból nekitámadt a kerékpárosoknak, ezúttal azt állítva, hogy arányaiban több baleset okozói, mint az autósok. Bizonyíték erre nincs, de akciójuk felveti a kérdést: egy szmogtól és zsúfoltságtól terhelt fővárosban milyen célokat kellene kitűznie maga elé egy felelősen gondolkodó autós érdekvédő szervezetnek?

hvg.hu Világ

Így segítik nyugaton a bringásokat

Melyik a legrégebben épített kerékpáros út? Hol kerekeznek a legtöbben? Mióta viszi biciklifelvonó az emelkedőn megfáradt norvég egyetemistákat, s miben érezhetik magukat különlegesnek a baszkföldi bicajos ingázók? És van-e bármi, ami idehaza működik a legjobban? Összeállításunkból ez is kiderül.

hvg.hu Itthon

A legbosszantóbb autós húzások - biciklis szemmel

A budapesti autósok híre rossz ugyan, döntő hányaduk mégis figyelmes a kerékpárosokkal szemben. Ettől függetlenül ők is elkövethetnek olyan hibákat, amellyel – ha nem is rosszhiszeműen, de – kellemetlen helyzetbe hozhatják, vagy balesetveszélybe sodorhatják az autóstársaknál jóval védtelenebb, de velük együtt közlekedő kerékpárosokat. Íme, néhány jó tanács a Sidiergo.com blog nyomán.