Perelné a MÁV a Bombardiert

A három éve forgalomba állított Talent motorvonatok fékproblémái miatt a MÁV vizsgálja a Bombardier elleni per lehetőségét, és bár döntés még nincs, az eljárás valószínűleg csak akkor kerülhető el, ha a járműgyártó vállalja a fékek javítását és felszámolja a Talentek többi hibáját is - írta a Népszabadság szerdai számában.

  • MTI MTI
Perelné a MÁV a Bombardiert

A lap szerint a MÁV hamarosan másodszorra is kénytelen lesz kivonni a forgalomból a négy éve vásárolt motorvonatokat. A Győr és Bécs között közlekedő, egyenként 4,3 millió euróért beszerzett tíz szerelvényt először tavaly küldték kényszerpihenőre, áprilisban azonban három ismét alkalmatlanná válhat a közlekedésre. Gyártójuk, a kanadai-német Bombardier próbálja elkerülni az egymillió eurós javítási számla kifizetését.

A Talentek féktárcsái a szállítási szerződés alapján elvárható 600-700 ezer kilométer helyett már 350-400 ezer kilométer futás után elkopnak, ami balesetveszélyessé és közlekedésre alkalmatlanná teszi a vonatokat. Ezt a Bombardier kezdetben a mozdonyvezetők „agresszív vezetési és fékezési szokásaival” próbálta magyarázni, de immár a MÁV hálózatát is okolják a meghibásodásokért - írta a Népszabadság, hozzátéve: a Bombardier szerint a garanciális javítások költsége nem a céget terheli.

A lap úgy tudja: az eddigi tárgyalásokon a kanadai-német cég azt próbálta elérni, hogy a MÁV a vonatok Magyarországra érkezésétől számolja a garanciális időtartamot. Ha így tenne, a jótállást már februárban lejártnak kellene tekintenie, és a javítások költségét is vállalnia kellene. A MÁV-nál viszont a szerelvények szolgálatba állításához kötik a garanciális időszak kezdetét, így a javításokat novemberig még a Bombardierrel fizettetnék.

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?