szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Új forgalmi rend lép életbe csütörtöktől Budapesten a Károly körúton; a forgalom átkerül az útszakasz VII. kerületi részére, az Astoriánál pedig nem lehet majd az Erzsébet híd felé jobbra kanyarodni.

A Budapest Szíve Program munkálatai újabb fázisba érkeztek, emiatt van szükség a forgalmi rend megváltoztatására - közölte szerdán a Főpolgármesteri Hivatal. Csütörtöktől a Deák tértől a Szabadság híd irányába az Astoriánál nem lehet jobbra kanyarodni, az Astoria - Dohány utca közötti szakaszon a forgalom irányonként egy-egy sávban visszakerül a Károly körút páratlan, VII. kerületi oldalára, az V. kerületi oldalt pedig lezárják.

Eredeti állapotába állítják vissza a jobbra kisívben kanyarodás lehetőségét a Rákóczi útról a Károly körútra, míg a Kossuth Lajos utcáról a Múzeum körútra a kisíves kanyarodási lehetőség továbbra is ugyanott marad. A most átadott új útszakaszon csak ideiglenes burkolat van, ezért a közműszerelvényeket még nem hozták szintbe, azok 3-5 centimétert kilógnak az út síkjából, ezért az autósok fokozott figyelmét kérik. A 9-es busz, illetve a 47-49-es villamos közlekedését a megváltozott forgalmi rend nem befolyásolja.

A Budapest Szíve Program részeként megvalósuló projekt munkálatai június 22-én vízcsőcserével kezdődtek. Azóta volt zárva a Károly körút most ideiglenes burkolattal forgalomnak visszaadott páratlan oldala az Astoria és a Dohány utca közötti szakaszon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Zöld utat kapott a Városháza Fórum terve

A "Budapest Szíve – Városháza Fórum" elnevezésű városfejlesztési program tervpályázatát a holland Erick van Egeraat nyerte meg, a mostani tender ennek a folytatása.

MTI Itthon

Így néz majd ki a megújult Károly körút

Kedden reggeltől közműépítés miatt csak kevesebb sávban haladhat a forgalom; a forgalmi korlátozások várhatóan jövő tavaszig érintik a belváros közlekedését a körút Astoria és Anker köz közötti szakaszán. A közműépítésekre azért van szükség, mert a főváros a Budapest Szíve Program keretében 2011 áprilisáig megújítja a Károly körutat, és a gyalogos-, illetve kerékpárbarát közlekedés kap majd a jelenleginél nagyobb szerepet. A Dohány utca és a Deák tér között "széthúzzák" a két villamospályát, és egy 8 méter széles zöldsávot alakítanak ki, nyírt fasorral. A jelenlegi mindkét irányban háromsávos úttestet két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkítik. A projekt végére az Astoriánál két új felszíni gyalogos átkelőhelyet is kiépítenek.

hvg.hu Itthon

Stop, behajtani tilos. Felújítások a fővárosban

Élhetőbb belváros több gyalogossal, kerékpárossal, fával és kevesebb autóval - ezekkel az óhajokkal indult meg Budapest belső kerületeinek újjáépítése. Tiszta levegőt, kiszámítható közlekedést, több közösségi teret ígérnek a fejlesztők, miközben egyre-másra készülnek a vonzó látvány- és ütemtervek, sorjáznak az ötletek azért, hogy hely hiányában is jusson tér mindenkinek. Áttekintés a legfontosabb budapesti felújításokról.