szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem fogadta el a 4-es metró beruházásáról szóló jelentést a Fővárosi Közgyűlés nagyértékű beruházásokat vizsgáló bizottsága szerdai ülésén. A jelentés rögzíti, hogy rossz volt az előkészítés, több jogi anomália is előfordult, valamint 60 milliárd forinttal kevesebb támogatást kapott a projekt az uniótól.

Három igen és négy nem szavazattal utasították el a jelentést, amely szerint nem állapítható meg biztonsággal, hogy jól előkészített a projekt, az irányítási struktúrában hiányosságok vannak, az alapvető hatásköri és felelősségi viszonyok pedig hiányosan vannak meghatározva. 

Jogi anomáliák is előfordultak a beruházás során, ilyen a FIDIC szerinti független mérnök kiválasztása. Ezt a feladatot - a jelentés szerint - az Eurometró végezte, a céget hirdetmény nélküli, tárgyalásos közbeszerzés során választotta ki 2006-ban, de erről a Közbeszerzési Döntőbizottság már akkor kimondta, hogy nem volt jogszerű. Ennek ellenére a DBR Metró Projektigazgatóság 2010-ben is így akarta az Eurometró szerződését meghosszabbítani. 

Az elutasított jelentés szerint az uniós versenyjog miatt a közösség csaknem 60 milliárd forinttal kevesebbet adott támogatásként a pályázatra, ezért a költségvetés 36,3, a főváros pedig 7,1 milliárd forintos többletkiadásra kényszerül. Budapest helyzetét azonban tovább rontja, hogy a pénzügyi támogatás felső korlátjának elérése után minden költség a fővárost terheli.

Kiemelték a jelentésben azt is, hogy a megkötött szerződések eredményeként egymást nem ismerő szereplőket kötöttek össze, és ennek kockázatát nem kezelték és számba sem vették.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Alstom-metrókocsik: nem csak a fékekkel volt gond

Nem csak a fékek hibái miatt utasította vissza a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) múlt pénteken az Alstom metrókocsik típusengedélyének kiadását. A járművet irányító szoftver sem működött megfelelően, és több, a hatóság által kért dokumentációt sem nyújtott be az Alstom.

HVG Itthon

Tarlós állást ajánl Demszky Gábornak

Egy állásajánlata már biztosan lesz Demszky Gábornak az októberi önkormányzati választások után, tudta meg a HVG: a metróbiztosi posztot szánja neki Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje. A dolgok jelenlegi állása szerint a metróvonal még Zuglóig sem fog elérni.

hvg.hu Itthon

Még nem döntöttek a 4-es metró folytatásáról

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint nem igaz a Blikk állítása, amely szerint már eldöntötték, hogy nem adnak pénzt a 4-es metró második, a Bosnyák térig tartó szakaszára. A tárca közleményében ugyanakkor azt írják, az önkormányzati választások után mérlegelni kell majd, hogy nem hasznosulhatnának-e jobban a metróépítésre szánt források.

MTI Itthon

Júliusban befejeződhet a 4-es metró alagútépítése

Július közepén befejeződhet a 4-es metró alagútjainak építése, majd megkezdődhet a pesti oldalon is az állomások beépítése. A tesztüzem 2013 második negyedévében, a jelenleg érvényes ütemtervnek megfelelően indulhat el.