szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Ma nulla órától ismét megváltozott a forgalmi rend Budapesten a Károly körúton, mert a Budapest Szíve Program újabb szakaszához érkezett.

A Károly körút VII. kerületi oldala továbbra is munkaterület marad a Dohány utcától a Király utcáig, a Dohány utca és az Astoria közötti szakaszon azonban a forgalom ismét kétszer két sávon, a Károly körút mindkét oldalán haladhat. Újra rá lehet fordulni jobbra, kis ívben a Rákóczi útra az Erzsébet híd felé, a Király utcából jelzőlámpás csomópont segítségével minden irányba ki lehet hajtani.

A Madách tér csak a VII. kerület felől, hátulról, míg a Harmincad utca és a Bárczy István utca csak a Bajcsy-Zsilinszky út és a Király utca felől közelíthető meg. A Gerlóczy utcába csak a Bajcsy-Zsilinszky út felől érkezve lehet behajtani, a kihajtás azonban - a meglévő jelzőlámpa segítségével - mindkét irányba lehetséges.

A 9-es buszok közlekedése változatlan, a buszok a Deák téren, az V. kerületi oldalról visszakanyarodnak a villamos-végállomás mögött a vágányokra, és a villamossíneket használva közlekednek. A hétfői változások várhatóan október 10-ig maradnak érvényben.

 

Így néz majd ki a Károly körút
MTI

A Budapest Szíve Program részeként megvalósuló "Reprezentatív Kaputérség kiépítése I. ütem" elnevezésű projekt munkálatai júniusban kezdődtek. Ennek során a Károly körút külső-belső fasorokkal szegélyezett, széles sétálófelületekkel rendelkező útvonallá változik. Kétszer kétsávosra alakítják az úttestet (a buszokat a sínekre terelik), s mellé bicikliutat is építenek. A villamos pályákat parkosított zöldsáv választja el egymástól.

Az Astoria és a Deák tér közötti szakasz áprilisban készülhet el, ezt követően kerül sor a II. ütemre, amely a József Attila utcát szabná át az Andrássy úttól a Roosevelt térig.

Az V. kerületben tavasszal adták át a Belváros új főutcáját, amely során a Kecskeméti utcától a Szabadság térig alakítottak ki csaknem egybefüggő, az autóforgalom elől el nem zárt, de a gépkocsi-átmenőforgalmat korlátozó korzót. A Budapest Szíve program a Március 15. tér felújításával folytatódnak, a 2,2 milliárd forintos projekt februárra készül el: üveglappal fedik le a Contra Aquincum maradványait, a Belvárosi-templom küszöbéhez igazítva 30 centiméterrel lejjebb süllyesztik a járószintet, a volt bölcsészkari épület földszintjén üzletek, kávézók, éttermek lesznek. Ezzel együtt autósforgalom csak a Pesti Barnabás utcában marad. A tervek szerint 2012-re megszűnik a Ferenciek tere alatti autós Y aluljáró, amely jelenleg még megszakítja a Belváros új főutcáját. Az aluljáróban üzletek kaphatnak majd helyet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Új forgalmi rend lép életbe a Károly körúton

Új forgalmi rend lép életbe csütörtöktől Budapesten a Károly körúton; a forgalom átkerül az útszakasz VII. kerületi részére, az Astoriánál pedig nem lehet majd az Erzsébet híd felé jobbra kanyarodni.

MTI Itthon

Így néz majd ki a megújult Károly körút

Kedden reggeltől közműépítés miatt csak kevesebb sávban haladhat a forgalom; a forgalmi korlátozások várhatóan jövő tavaszig érintik a belváros közlekedését a körút Astoria és Anker köz közötti szakaszán. A közműépítésekre azért van szükség, mert a főváros a Budapest Szíve Program keretében 2011 áprilisáig megújítja a Károly körutat, és a gyalogos-, illetve kerékpárbarát közlekedés kap majd a jelenleginél nagyobb szerepet. A Dohány utca és a Deák tér között "széthúzzák" a két villamospályát, és egy 8 méter széles zöldsávot alakítanak ki, nyírt fasorral. A jelenlegi mindkét irányban háromsávos úttestet két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkítik. A projekt végére az Astoriánál két új felszíni gyalogos átkelőhelyet is kiépítenek.