szerző:
Szegő Péter
Tetszett a cikk?

Az Audi 900 millió eurót ruház be Győrött, ezzel ezernyolcszáz új munkahely jön létre - jelentette be csütörtök délután a Parlamentben tartott sajtótájékoztatón Orbán Viktor miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. Rupert Stadlerrel a sajtótájékoztatót követően beszélgettünk.

hvg.hu: Amikor eldöntötték, hogy a győri gyárat bővítik, mi szólt Győr mellett? Úgy hírlik, hogy a bővítéshez szükséges telek huszonnégy millió euróba került. Romániában vagy Bulgáriában nemcsak a munkaerő, hanem a telek is olcsóbb, mint Magyarországon.

Rupert Stadler: A versenyképességi mutatók döntöttek Győr mellett. Egyrészt azt néztük, hogy mennyit kell az adott helyen befektetni, milyen ott az infrastruktúra, a munkatársak képzettsége, kompetenciája.

Rupert Stadler a budapesti sajtótájékoztatón
MTI/Illyés Tibor

Körbenéztünk, hogy máshol találunk-e esetleg képzettebb munkatársakat és természetesen az is egy szempont volt, hogy hol mennyi a munkabér. A végső döntésnél ezen szempontok összessége és természetesen az elmúlt tizenöt évben szerzett, rendkívül jó tapasztalataink voltak az irányadóak.

hvg.hu: Orbán Viktor miniszterelnök azt mondta, hogy közvetlenül négyezer, áttételekkel további hatezer új munkahely jön létre az Audi új, győri beruházásával. Az önök által kiadott sajtóanyagban viszont két teljesen más szám szerepel ezzel kapcsolatban: ezernyolcszáz és tizenötezer. Melyik a helyes szám?

R. S.: A mi adataink a korrektek. Most körülbelül ötezer-nyolcszáz munkatársunk van. A mostani beruházással ez ezernyolcszáz fővel nő, és közvetve, azaz a szolgáltatóinknál és az odatelepülő beszállítóinknál fogunk majd további tizenötezer munkahelyet teremteni.

hvg.hu: A pénzügyi válság egyik legnagyobb vesztese az autóipar volt. Az Audival közös konszernbe tartozó Škoda zsolnai gyára eladási mutatói például radikálisan csökkentek. Lát-e rövid távon fényt az alagút végén?

R. S.: A prémiummárkák közül az Audi vészelte át 2008-2009-ben a pénzügyi válságot a legkisebb veszteséggel: 2009-ben csak öt százalékkal csökkentek az eladásaink 2008-hoz képest. Idén világszerte 1,08 millió járművet szállítunk ki, vagyis kétszámjegyű lesz a növekedés 2009-hez képest, és a következő évekre is ambiciózus terveink vannak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?

A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.

hvg.hu Autó

Audi A4 teszt: takarékos vezetőknek

Mitől lett takarékos az Audi népszerűbb modellje? Elsősorban a sofőr akaratától, másodsorban néhány technikai megoldástól. Lecsippentettek róla 7 lóerőt, leültették, sportfutóművet toltak alá, stop-start rendszerrel szerelték fel. A kategória legzöldebbjének kikiáltott modell alapára 8,5 millió. Takarékos vezetők, íme: a ti autótok.

Autó

Audi TT tartós teszt: Bentley-k között sem kellett szégyenkezni

Jóllehet, teszteltük már a magyarországi autóipar egyik büszkeségét, a megújult TT Roadstert, de azt gondoltuk, érdemes lenne egy hosszabb, kétszemélyes kiránduláson is kipróbálni a német élményautót. Nem akarunk irányjelzés nélkül a dolgok elébe vágni, de nem kellett csalódnunk.

Biró Csongor Autó

Audi TT RS teszt: magyar erős

Nagyon enyhe ráncfelvarráson esett át a legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé és Roadster: vonzóbb arcot, sportosabb külsőt kapott, ám ezt csak a beavatottak veszik észre. Nagyobb változás, hogy elbúcsúztunk a V6-os motortól, viszont erősebb és takarékosabb lett a kétliteres TFSI.

Biró Csongor Autó

Audi A1 próba: brutális luxus piciben

Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.

Biró Csongor Autó

Vezettük az Audi A7-est

Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.

hvg.hu Autó

Audi Q7 teszt: túlélő dinoszaurusz

A dinók nem halnak ki – hirdeti az Audi Q7 3,0 TDI clean diesel. Az óriás Euro 6-os motorral kezdte meg második életciklusát, rácáfolva azokra a véleményekre, hogy ekkora állatra nincs szükség az utakon.

MTI Gazdaság

Autógyártást telepít az Audi Győrbe

Az Audi mintegy 900 millió euró (252 milliárd forint) beruházással bővíti győri kapacitásait 2013-ig, és ezzel közvetlenül 1 800 munkahelyet hoz létre - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke csütörtökön Budapesten.

Biró Csongor Autó

Audi A8 teszt: a gyűrűk ura

Az Audi tervezői a Grált keresik, a tökéletes autót. Nem találják, ezért megépítik. Az ingolstadti vár pincéjében aranycsinálók módszereivel, okkult tanok igéivel alkotnak. Így született meg a harmadik generációs A8, rovarszemmel, időtálló formában, brutális menettulajdonságokkal, elképesztő technikával – elérhetetlen áron. Aki hibridet várt és zöldautós erényeket, csalódni fog, az A8 maradt, ami volt: sportos luxuslimuzin.

Autó

Audi Q7 menetpróba: kis motorral is félelmetes

Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.