Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Az Alkotmánybírósághoz fordul az LMP, amely azt kéri, hogy a testület semmisítse meg a Fővárosi Közgyűlés nyáron elfogadott szmogriadó-rendeletét - jelentette be szerdai, a XI. kerületi Móricz Zsigmond körtéren tartott sajtótájékoztatóján a párt főpolgármester-jelöltje.
Jávor Benedek azt mondta, hogy a rendelkezés, amely nem a páros-páratlan rendszám alapján tiltaná el az autósokat a közlekedésből, hanem a legszennyezőbbnek minősülő piros és fekete környezetvédelmi matricás járművekre rendel el tilalmat, semmi másra nem alkalmas, csak arra, hogy nevetségessé tegye a szmogriadó intézményét.
A politikus úgy fogalmazott, hogy a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség véleménye szerint a fekete és piros matricás járművek a fővárosi forgalomnak kevesebb mint 10 százalékát teszik ki. Jávor Benedek véleménye szerint éppen ezért olyan szmogriadó-rendeletre van szükség, amely érdemi javulást hozhat, a jelenlegi viszont nem alkalmas erre.
Felhívta a figyelmet, hogy légminőség szempontjából Magyarország Európa legszennyezettebb országa, és a kontinensen belül nálunk a legnagyobb az idő előtti halálozás aránya is. Kitért arra is, hogy Budapesten különösen súlyos a helyzet, a felmérések szerint egy átlagos fővárosi három évvel él kevesebbet, mint amire lehetősége lenne.
A sajtótájékoztatón részt vett Gajárszki Áron, a párt kerületi polgármesterjelöltje, aki elmondta: arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy nem az autósok ellen, hanem a városlakók érdekében lépnek fel. Szavai szerint a helyzeten az segítene, ha P+R parkolók épülnének, tovább fejlődne a Budapesti Közlekedési Szövetség, összehangolnák a BKV-járművek menetrendjeit, illetve ha átállítanák a jegyárakat, mert egy utazás akár 40 százalékkal is olcsóbb lehetne, ha nem átszállásonként kellene jegyet lyukasztani, hanem az adott ideig, például egy óráig lenne érvényes. Felhívta a figyelmet, hogy a XI. kerület a közlekedés által talán a legterheltebb a fővárosban. A sajtótájékoztató végén a párt vegyvédelmi ruhába és gázmaszkba öltözött aktivistái friss levegővel töltött, LMP-matricás befőttes üvegeket osztogattak a piros lámpánál várakozó autósoknak.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.