szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A MÁV-csoport adóssága eléri a 290 milliárd forintot, amiből 100-110 milliárd kapcsolódik beruházáshoz, a maradék 180-190 milliárdot az államnak konszolidálnia kellene - jelentette ki Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató a Magyar Nemzet szerdai számában megjelent interjúban.

Ha a kormány nem avatkozna közbe, akkor az év végére a MÁV mérlege 60 milliárd forintot meghaladó veszteséget mutatna ki, aminek súlyos pénzügyi és működési következményei lennének - közölte a MÁV elnök-vezérigazgatója.

Szarvas Ferenc szerint az idei és a jövő évi nagyon feszes költségvetés miatt csak 2012-től indulhat a MÁV fokozatos adósságkonszolidációja, évente 30-50 milliárdnyi adósságot vállalhatna át a büdzsé.

A MÁV első embere úgy gondolja, hogy rengeteg pénzt kellene fordítani a pontos, tiszta, kényelmes és biztonságos vasút megteremtésére és működtetésére. De ennek költségét ahhoz a többletkiadáshoz kellene mérni, amit az egyéni közlekedés okozta károk felszámolására költ az ország.

"Vagyis elsősorban nem vállalati szinten kell nyereségesnek lenni, hanem társadalmi szinten" - magyarázta Szarvas Ferenc.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

"Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam"

A vasúti közlekedésnek szavaz előnyt a kormány, ha valahová elfogadható színvonalon és gyakorisággal jár vonat, ott a buszközlekedést külön nem fogják támogatni - mondta a Hírszerzőnek adott interjúban Völner Pál közlekedési és energetikai államtitkár.