szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Visszakapta a "clear" besorolást a ferihegyi repülőtér. A besorolás megvonása az utasok 10-12 százalékát érinthette hátrányosan, őket ugyanis a korábbinál részletesebben átvizsgálták.

A Budapest Airportot újra "biztonságos európai repülőtérnek" nyilvánították az EU és Magyarország repülőtér-biztonsági szakemberei által végrehajtott utóellenőrzést követően. A besorolás megvonása az utasok 10-12 százalékát érinthette hátrányosan, őket ugyanis a korábbinál részletesebben átvizsgálták.

A BA pénteki közleményében hangsúlyozza: a "tiszta" státusz visszaszerzése azonnal érezhető pozitív következményekkel jár az utasok és a légitársaságok számára, hiszen az átszálló budapesti utasokat a többi európai repülőtéren a továbbiakban nem vetik alá újabb biztonsági ellenőrzésnek, és nem kezelik őket EU-n kívülről érkező utazókként.

Mint arról korábban már beszámoltunk, idén nyáron olyannyira súlyos biztonsági hiányosságokat tártak fel a ferihegyi repülőtéren a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) illetékesei, hogy az Európai Unió úgy döntött, a Budapestről érkező járatok utasait úgy kell kezelni, mintha unión kívüli országból érkeznének.

Mint a hvg.hu megírta, az ICAO valóban súlyos hiányosságokat tárt fel Ferihegyen. A szabályok szerint például az utasbiztonsági ellenőröknek minden tizedik utast ellenőrizniük kell (meg kell motozniuk, át kell vizsgálniuk a ruházatát) akkor is, ha a fémdetektor nem sípol. A ferihegyi utasbiztonsági ellenőrök ennek ellenére csak szúrópróbaszerűen ellenőrizték „manuálisan” az utasokat, fittyet hányva a szabályzatra. Sőt, az is előfordult, hogy egy nyílt ellenőrzésen (azaz amikor az utasbiztonsági ellenőrök tudták, hogy tesztelik őket) egy álbombát is gond nélkül átengedtek: az álbomba ez esetben egy olyan mobiltelefon volt, amelyre gyurmát drótoztak rá.

Túry Gergely

A csúfos teszt után a tesztet végzők jelezték: Ferihegynek egy hónapja van arra, hogy a hiányosságokat pótolják, a szabályokat betartsák. Az átfogó utóellenőrzésen azonban kiderült, az utasbiztonsági ellenőrzés egyáltalán nem javult, ezért nyilvánították aztán nem biztonságos státuszúnak a repteret.

Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve. Célja, hogy biztonságosabbá és könnyebbé tegye az egyik országból a másikba történő repülést. A légi közlekedés biztonságára, hatékonyságára és rendszerességére vonatkozó nemzetközi szabványokat és szabályokat fogad el, továbbá a polgári repülés valamennyi területén az együttműködés közvetítőjeként szolgál a szerződő államok között.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Jól alakult a nyári szezon Ferihegyen

A nyári idényben, 2010 július-augusztus-szeptemberben 2,4 millió utas fordult meg a Ferihegyi repülőtéren, annyi, mint a 2007. évi csúcsidényben - közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kedden.

MTI Itthon

Index: zaklatják a biztonságiak a stewardesseket Ferihegyen

Szabó Máté ombudsmanhoz fordultak a Ferihegyi repülőtéren dolgozó pilóták és stewardessek, mert szerintük sérti emberi jogaikat egyes biztonsági őrök kulturálatlan, zaklató bánásmódja - írta csütörtökön az Index.hu.

Gazdaság

A City Taxi fut be Ferihegyen?

A Népszabadság szerdai száma szerint már csak három cégnek van esélye, hogy elnyerje a repülőtéri taxiszolgáltatásra kiírt pályázatot, egyikük, a City Taxi pedig hirdetésben toboroz új munkaerőt.