szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A szépséghibás műszaki cikkre is jár jótállás – hívta fel a figyelmet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerdán.

Közleményük szerint több fogyasztó fordult hozzájuk az outletekben vásárolt szépséghibás vagy a szállítás során megrongálódott műszaki cikkek meghibásodása miatt. Az OFE szerint az eladók gyakran tévesen állítják, hogy ezekre a termékekre nincsen jótállás, s utasítják vissza a termék javítását, cseréjét vagy a vételár visszatérítését.

Morvay György, az OFE elnöke a közleményben hangsúlyozta, az új, de szépséghibás műszaki cikk esetében egy év kötelező jótállás tartozik a termékhez, a használt műszaki cikk vásárlása esetében pedig a felek megállapodásától függően, de legalább egy év kötelező szavatosság van.

Az OFE közleménye arra is felhívja a figyelmet, ha nem hozzák egyértelműen a fogyasztó tudomására, hogy a megvásárolt új termék valamilyen hibával rendelkezik, akkor ezekre a termékekre is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a nem szépség- vagy műszaki hibás tartós fogyasztási cikkre. Ekkor a fogyasztó a vásárlástól számított három éven belül érvényesítheti a jótállási, illetve szavatossági igényt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Hatvanmilliós büntetés a pécsi dohánygyárnak

A pécsi dohánygyár két éve szerelte fel tárolóinak nagy részét tévével a Spar áruházakban, a Füstirtók Egyesület ezért a fogyasztóvédelemhez fordult. Most 60 milliós bírságot szabtak ki rájuk.