szerző:
MTI

Befejeződött a dél-budai tehermentesítő út 17 éve megkezdett építése, az M1-M7-es autópályán Budapestre érkezők ezen az úton érhetik el a leggyorsabban a Lágymányosi hidat. A beruházás 2,5 milliárd forintos költségéből több mint egymilliárd forint európai uniós forrás.

A pénteki projektzáró rendezvényen György István főpolgármester-helyettes emlékeztetett arra, hogy a közút első két szakaszát, a Szerémi utat és az Egér utat 1993-ban, illetve 1998-ban adták át, és hogy a beruházást évekig a helyi civil szervezetek és a környezetüket védő lakók tiltakozása kísérte.

A városvezető reményét fejezte ki, hogy a most átadott kiszélesített Andor és Galvani utca környezetkímélő beruházásnak bizonyul. György István arra is felhívta a figyelmet: az urbanizáció elkerülhetetlen folyamat, és nincs garancia arra, hogy egy adott városrészben vagy utcában minden ugyanúgy marad, mint amikor a lakók odaköltöztek. Jelezte: bízik abban, hogy a beruházás valamennyi budapesti érdekét szolgálja majd.

Az MTI kérdéseire a főváros szakértői elmondták, hogy korábban az út hat tonna össztömegű korlátozás alá esett, most azonban már a 12 tonnás gépjárművek is áthaladhatnak rajta. Az MTI-nek arra a felvetésére, hogy a korábbi városvezetés azt ígérte, lezárják a kétszer kétsávos főútról a kertvárosi, zöldövezeti utcákba nyíló lehajtókat, ám ez a legtöbb helyen nem történt meg, Németh László, a közlekedési ügyosztály alosztályvezetője arról beszélt: biztosítani kellett azt is, hogy az ott élők ki tudjanak jutni az útra.

Közölte azt is, hogy lakossági panaszok esetén a főváros forgalmi felülvizsgálatot indíthat, és így módosíthatják a jelenlegi közlekedési rendet. Jelezte azonban: nem számítanak arra, hogy a forgalom a kis utcákba áramlik, ez csak akkor lenne így, ha dugók alakulnának ki az úton.

A beruházás során kétszer kétsávosra szélesítették az Andor utcát, valamint a Galvani utca egy szakaszát. A csaknem két kilométeres útszakaszon 27 ezer négyzetméter új útburkolat és 6700 négyzetméter járda épült, továbbá négy új jelzőlámpás csomópont is létesült.

A beruházás részeként kicserélték az út menti épületek nyílászáróit, valamint több száz fát és cserjét ültettek az út és a házak közé. A korábbi városvezetés idején ígért zajvédő fal azonban csak néhány méteren készült el. A szakemberek szerint ugyanis a tízemeletes házak mentén csak az első egy-két szinten élőknél csökkentené a zajt, az afeletti szinteken nem.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Az új Doom lesz az első játék a Google csodarendszerén, amivel hadat üzentek a konzoloknak

Az új Doom lesz az első játék a Google csodarendszerén, amivel hadat üzentek a konzoloknak

Római és kelta települések maradványai kerültek elő a debreceni BMW-gyár helyszínén

Római és kelta települések maradványai kerültek elő a debreceni BMW-gyár helyszínén

Íme a 4-es út rettenetes statisztikái: 22 halálos és 55 súlyos baleset egy évben

Íme a 4-es út rettenetes statisztikái: 22 halálos és 55 súlyos baleset egy évben

Ha ennyire hasít a magyar gazdaság, miért szedik ízekre Brüsszelben?

Ha ennyire hasít a magyar gazdaság, miért szedik ízekre Brüsszelben?

Megerősítette a kormányhivatal: védettség alatt álló erdőt irtottak ki a Balaton-parton

Megerősítette a kormányhivatal: védettség alatt álló erdőt irtottak ki a Balaton-parton

Amszterdam megvédi a szexmunkásait a turistáktól

Amszterdam megvédi a szexmunkásait a turistáktól