szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Helyes stratégián Alapuló, hosszú távra szóló és integrált menetrend tervezésre van szükség - közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hétfőn a 2010-2011. évi menetrendváltás kapcsán.

A civil szervezet MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint számos viszonylaton a MÁV nem tudja, hogy milyen célcsoportot akar megnyerni, s így a MÁV-csoporton belül gyenge érdekérvényesítő  személyszállítás szempontjait könnyen elnyomják a műszaki lobbik részérdekei. Az InterCity-pótjeggyel kapcsolatos újabb kedvezmények mutatják, hogy a távolsági vonatok mostani díjszabási rendszere elavult, túlhaladott - állítják.

A VEKE közleményében üdvözöli, hogy az új menetrendben számos javaslatuk meghallgatásra talált: gyorsvonati kapcsolat létesült Budapest-Győr-Zalaegerszeg viszonylatban, jelentősen rövidült az Eger-Budapest vonatok menetideje, közvetlen kapcsolat létesült Eger és Debrecen között, továbbá több fővonalon hétvégén is helyreállt az InterCity-k ütemes menetrendje.

Ugyanakkor elkeserítőnek nevezi a szervezet, hogy számos visszalépés is történt. Példaként említik a Dél-Dunántúlon a Budapest-Kaposvár közvetlen ütemes kapcsolat hiányát, vagy a Pécs-Szombathely kapcsolat elsorvasztását.
Felháborítónak nevezi a VEKE közleményében, hogy az elmaradott borsodi térség egyik legfontosabb vonalán, Ózd és Miskolc között megszűnt a közvetlen eljutási lehetőség.

A mellékvonalak újranyitása mindenképpen üdvözlendő, az utasok azonban csak megfelelő szolgáltatási színvonal esetén csábíthatók vissza a vonatokra, a Bz motorkocsik és a sok helyütt lepusztult infrastruktúra erre nem alkalmas - mutat rá a VEKE közleményében.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!