szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Helyes stratégián Alapuló, hosszú távra szóló és integrált menetrend tervezésre van szükség - közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hétfőn a 2010-2011. évi menetrendváltás kapcsán.

A civil szervezet MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint számos viszonylaton a MÁV nem tudja, hogy milyen célcsoportot akar megnyerni, s így a MÁV-csoporton belül gyenge érdekérvényesítő  személyszállítás szempontjait könnyen elnyomják a műszaki lobbik részérdekei. Az InterCity-pótjeggyel kapcsolatos újabb kedvezmények mutatják, hogy a távolsági vonatok mostani díjszabási rendszere elavult, túlhaladott - állítják.

A VEKE közleményében üdvözöli, hogy az új menetrendben számos javaslatuk meghallgatásra talált: gyorsvonati kapcsolat létesült Budapest-Győr-Zalaegerszeg viszonylatban, jelentősen rövidült az Eger-Budapest vonatok menetideje, közvetlen kapcsolat létesült Eger és Debrecen között, továbbá több fővonalon hétvégén is helyreállt az InterCity-k ütemes menetrendje.

Ugyanakkor elkeserítőnek nevezi a szervezet, hogy számos visszalépés is történt. Példaként említik a Dél-Dunántúlon a Budapest-Kaposvár közvetlen ütemes kapcsolat hiányát, vagy a Pécs-Szombathely kapcsolat elsorvasztását.
Felháborítónak nevezi a VEKE közleményében, hogy az elmaradott borsodi térség egyik legfontosabb vonalán, Ózd és Miskolc között megszűnt a közvetlen eljutási lehetőség.

A mellékvonalak újranyitása mindenképpen üdvözlendő, az utasok azonban csak megfelelő szolgáltatási színvonal esetén csábíthatók vissza a vonatokra, a Bz motorkocsik és a sok helyütt lepusztult infrastruktúra erre nem alkalmas - mutat rá a VEKE közleményében.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Azt hiszi, nem csapja be magát? Máris itt van 8 lehetőség

Azt hiszi, nem csapja be magát? Máris itt van 8 lehetőség

Seres László: A Jobbik sofőrjei

Seres László: A Jobbik sofőrjei

A CÖF új cége nevével is a 2022-es választásra hangolódik

A CÖF új cége nevével is a 2022-es választásra hangolódik