Tetszett a cikk?

A kereskedők jóindulatán múlik, hogy kicserélik-e a karácsonyi ajándékot, ha az nem hibás, csak épp nem tetszik.

Hétfőn nyitnak ki először a boltok az ünnep után, ilyenkor mindig sokan akarnak valamit visszacserélni - hangzott el vasárnap este az RTL Klub híradójában. A reklamációnál számít, hogy a termék rossz-e vagy a vásárló választott rosszul.

Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője elmondta: ha nem tetszik az ajándék, vagy már van egy ugyanolyan, abban az esetben a visszacserélés mindig a kereskedőn múlik, hiszen ez esetben nem hibás termékről van szó.

Reklamálni blokkal lehet. Kicserélni egyedül a hibás terméket kell, de azt is akkor, ha van rá garancia. A szabályok szerint normál esetben a kereskedő először javítást vállal, csak azután lehet szó cseréről. Ha egyik sem megy, akkor kapható vissza a vételár.

Online vásárlásnál 8 munkanapon belül bármilyen ok miatt visszaküldhető az adott termék a szabályok szerint, a kereskedő pedig visszaküldi a pénzt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!