Orbán Ráhel vágyott rá, közpénzből megcsinálják: NER-szálakkal, állami támogatással jön az immerzív színház
Legalább 2,5 milliárdos állami támogatással hoznak létre turisztikai attrakciónak szánt látványszínházat a Millenárison.
Az LMP szerint olcsóbb és színvonalasabb lenne a budapesti tömegközlekedés, ha például a BKV bevezetné az időalapú menetjegyeket, vagy ha az eddig kihasználatlan bevételi forrásokat is kihasználná a cég.
Az ellenzéki ökopárt fővárosi frakciója hétfőn, az MTI-nek küldött közleményében azt hangoztatta: nem reménytelen a helyzet, mert vannak olyan megoldások, amelyek hosszú távon is fenntarthatóvá teszik a város közlekedését. Az LMP ezzel utalt arra, hogy Tarlós István főpolgármester a múlt héten arról beszélt, hogy kormányzati segítség nélkül a BKV még ebben az évben be fog dőlni.
Az ellenzéki párt szerint a BKV problémájára csak egységes szemléletű közlekedéspolitikával lehet pénzügyileg és környezeti szempontból is fenntartható megoldást találni, ami magában foglalja a közösségi-, autós-, és kerékpáros közlekedést is.
A párt szerint ennek fontos része a tarifacsökkentés; mint írták, a jelenlegi jegy- és bérletárak a jövedelmekhez mérten meghaladják a nyugati nagyvárosok árszintjét, miközben a szolgáltatás színvonala messze elmarad azoktól. Ugyanakkor - jegyezték meg - a bérletárak 2.000 forintos csökkentése körülbelül 7 milliárd forintos bevételkiesést jelentene, ezért inkább az "igazságosabb és olcsóbb, idő alapú" menetjegyek bevezetését javasolják, ami vonzóbbá tenné a közösségi közlekedést és a bliccelők számát is csökkentené.
A lehetséges bevételi források között említették a parkolási pénzeket, a közlekedési reklámfelülteket, valamint az "átlátható, igazságos behajtási díj" bevezetését. Úgy vélik, ezek a tarifacsökkentéssel kieső bevétel többszörösét hoznák vissza, és bőven jutnának források a szükséges fejlesztésekre is.
Az LMP fővárosi frakciója a Fővárosi Közgyűlés múlt heti ülésén is több javaslatot tett a BKV-val, illetve a tömegközlekedés fejlesztésével kapcsolatban, ezek közül a testület többet is támogatott. Így például többséget kapott az az előterjesztés, ami szerint a BKV reklám-, illetve plakáthelyek önkormányzati kézbe kerülnek, és a bevételekből a kulturális, a szociális területet és a sportot támogatják.
A fővárosi költségvetési koncepció vitájában pedig Tarlós István főpolgármester jelezte: befogadja az LMP indítványát, hogy dolgozzák ki a dugódíj bevezetésének módját. A főpolgármester befogadta azt az LMP-s módosító javaslatot is, amely szerint kezdeményeznék "a 4-es metróvonal továbbfejlesztésének teljes körű felülvizsgálatát, különös tekintettel az üzemmódváltás lehetőségére". Kaltenbach Jenő LMP-s frakcióvezető az MTI-nek azt mondta, ez akár azt is jelentheti, hogy gyorsvillamos mehet majd Újpalotára. A felülvizsgálat alapján olyan döntés is születhet majd, hogy a metróvonalat nem a Keleti pályaudvartól, hanem a Kelenföldi pályaudvartól "kifelé" hosszabbítanák meg.
Legalább 2,5 milliárdos állami támogatással hoznak létre turisztikai attrakciónak szánt látványszínházat a Millenárison.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Érdekes részletek derültek ki az uniós külügyminiszterek hétfői tanácsülését követően, ahol Szijjártó Péter az Oroszországgal szembeni következő szankciós csomag vétóját jelentette be, Szlovákiával együtt.
Sokáig tartott, mire mindenkivel egyeztették, de keddtől máris hatályos.