szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 4-es metró mérnöki feladatairól szóló szerződés módosításával biztosítja Budapest az ellenőrző mérnöki feladatok ellátását, miután a projekt elhúzódása miatt kimerült a pénzügyi keret; a szerződés módosítását már aláírták.

A György István főpolgármester-helyettes által a január végi közgyűlés elé pénteken benyújtott tájékoztató szerint a 4-es metró építkezésének elhúzódása miatt az ellenőrző mérnöki munkákra megbízott Eurometro szerződésében a pénzügyi fedezet kimerült. Mivel a beruházás ellenőrző mérnök nélkül nem folytatódhat, a BKV először a DBR Metró Projektigazgatóság munkatársaiként akarta az Eurometro szakembereit foglalkoztatni, de ezt aggályosnak találta a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. Emiatt az Eurometro ideiglenesen, díjazás nélkül vállalta a feladatok elvégzését.

A BKV az elmúlt időszakban megvizsgálta a jogi helyzetet és arra a döntésre jutott, hogy a nyílt közbeszerzési eljárás eredményes lefolytatásáig szerződésmódosítással oldja meg a helyzetet. Így az Eurometro látja el a feladatokat az új eljárás lefolytatásáig, de legfeljebb 2012 júniusáig. Ezzel elkerülhető az M4 projekt azonnali leállása. A szerződés módosítását már aláírták.

A DBR 2010 márciusában közölte, hogy lebonyolító mérnök nélkül maradhat a 4-es metró kivitelezése áprilistól, mert elfogyott az építkezés első szakaszára kiszámolt és a keretben lévő összeg. Ennek feltöltése pedig csak szerződésmódosítással lehetséges, amit a Közbeszerzési Döntőbizottság elutasított. Az Eurometro Kft. szerződése ugyan 2012-ig szól, de a szerződés 2006-os megkötésekor az első szakasz befejezésének tervezett határideje 2010 közepe volt. Mivel erre az időre számolták ki a költségeket, a szerződés első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete tavaly március végén kimerült.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

4-es metró: 53 beszerzésnél találtak kockázatot

A 4-es metró építésének első szakasza kapcsán 53 beszerzés és közbeszerzés tekintetében állapított meg különböző mértékű kockázatot az utólagos szakértői vizsgálat. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) illetékes irányító hatósága a projekt Európai Bizottság általi befogadása érdekében még 2008 decemberében bízott meg független jogi és közbeszerzési szakértőt, hogy utólagos ellenőrzésnek vesse alá a projektet.

MTI Itthon

Tarlósék cáfolják, hogy nem épül tovább a 4-es metró

A főváros cáfolta azt a lapértesülést, amely szerint az önkormányzat letett volna a 4-es metró második szakaszának megépítéséről. A főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója szerdán azt mondta: akkor lesz gazdaságos a beruházás, ha elkészül a folytatása is.