Szerződésmódosítással biztosítják a 4-es metró mérnöki munkáit

A 4-es metró mérnöki feladatairól szóló szerződés módosításával biztosítja Budapest az ellenőrző mérnöki feladatok ellátását, miután a projekt elhúzódása miatt kimerült a pénzügyi keret; a szerződés módosítását már aláírták.

  • MTI MTI
Szerződésmódosítással biztosítják a 4-es metró mérnöki munkáit

A György István főpolgármester-helyettes által a január végi közgyűlés elé pénteken benyújtott tájékoztató szerint a 4-es metró építkezésének elhúzódása miatt az ellenőrző mérnöki munkákra megbízott Eurometro szerződésében a pénzügyi fedezet kimerült. Mivel a beruházás ellenőrző mérnök nélkül nem folytatódhat, a BKV először a DBR Metró Projektigazgatóság munkatársaiként akarta az Eurometro szakembereit foglalkoztatni, de ezt aggályosnak találta a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. Emiatt az Eurometro ideiglenesen, díjazás nélkül vállalta a feladatok elvégzését.

A BKV az elmúlt időszakban megvizsgálta a jogi helyzetet és arra a döntésre jutott, hogy a nyílt közbeszerzési eljárás eredményes lefolytatásáig szerződésmódosítással oldja meg a helyzetet. Így az Eurometro látja el a feladatokat az új eljárás lefolytatásáig, de legfeljebb 2012 júniusáig. Ezzel elkerülhető az M4 projekt azonnali leállása. A szerződés módosítását már aláírták.

A DBR 2010 márciusában közölte, hogy lebonyolító mérnök nélkül maradhat a 4-es metró kivitelezése áprilistól, mert elfogyott az építkezés első szakaszára kiszámolt és a keretben lévő összeg. Ennek feltöltése pedig csak szerződésmódosítással lehetséges, amit a Közbeszerzési Döntőbizottság elutasított. Az Eurometro Kft. szerződése ugyan 2012-ig szól, de a szerződés 2006-os megkötésekor az első szakasz befejezésének tervezett határideje 2010 közepe volt. Mivel erre az időre számolták ki a költségeket, a szerződés első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete tavaly március végén kimerült.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.