A lap emlékeztet: a minisztériumok, intézmények által elköltött összeg 24 százalékkal elmarad attól, mint amennyit 2006 hasonló időszakában, vagyis a Gyurcsány-kormány első hónapjaiban reklámra költöttek, de közel 60 százalékkal több annál, mint amennyit ilyen célokra a Medgyessy-kormány megalakulása után fordítottak. Ezt a tendenciát követi az említett állami cégek reklámköltése is.
A jelenlegi Orbán-kormány állami intézményei és cégei legtöbbet, listaáron több mint egymilliárd forintot (teljes reklámköltésük egynegyedét) a napilapokban költötték el, második helyen a köztéri reklámhordozók, a harmadikon az országos földi sugárzású televíziók állnak. A Gyurcsány-kormány első hónapjaiban a tévék és napilapok fej-fej mellett 32, illetve 30 százalékban részesedtek az állami reklámköltésekből.
A Gyurcsány-Bajnai kormány idején is a tv-hirdetések álltak a fókuszban, s az itt elköltött összeg fokozatosan emelkedett, sőt 2006 elejéhez képest 2009-re a duplájára nőtt. A napilapok szempontjából kiemelkedő csak a 2008-as esztendő volt.